Op 14.03.2009 kocht ik een nieuwe Opel Corsa bij een GMAN-garage. Ik werd vergezeld door mijn vader die reeds 35 jaar klant is in deze garage en hier reeds talloze wagens kocht.
Tijdens het verkoopsgesprek dringt mijn vader, als ex-personeelslid van Opel, aan op dezelfde korting als die hij altijd krijgt. Hij krijgt immers altijd korting bij aankopen, herstellingen en dergelijke. De verkoper neemt dit op in de verkoopsovereenkomst als "korting:ambassador: familieleden van personeelsleden van GM Belgium" dewelke 14% bedraagt. De wagen wordt verder correct betaalt en geleverd, ik rijd er nu al een jaar mee rond.
Nu krijg ik, op 07/04/2010, een aangetekende brief van een advokaat waarin men het bedrag van de korting (2241,40 euro) terugvordert. De reden hiervoor is dat ik helemaal niet aan de voorwaarden voldoe, aangezien mijn vader geen ambassador is. Er is echter nooit een woord gerept over de voorwaarden van ambassador of ambassadorattest.
Volgens mij heeft de verkoper nagelaten om te controleren of aan alle voorwaarden voldaan was alvorens de wagen te leveren. Het lijkt mij echter kras om deze nalatigheid op de klant af te schuiven.
Wat kan ik doen?