Mei 2009 zijn wij in ons verbouwde huis getrokken. Begin augustus valt een vleugel van ons keukenraam uit zijn kader bij het openen van het raam. Wat blijkt, er ontbreekt een vijsje in 1 van de scharnieren. Hierdoor is er een staafje verschoven en bijgevolg kan het raam er zo uitkantelen. Zeer gevaarlijk, zo'n raam weegt heel wat, ik mag er niet aan denken dat dat op onze kop zou zijn gevallen. Veel geluk gehad dus en niet te veel schade aan het keukenmeubel.
Reactie van Belisol :
-"Er is niemand die uitsluitsel kan geven wie, wanneer en waarom het vijsje verwijderd heeft". DUS : Geen tussenkomst.
Er is uiteraard geen demontage van de vleugel voor verhuis of andere redenen gebeurd, in hun reactie stelt Belisol dat het vijsje mogelijk bij poging tot inbraak zou zijn verwijderd. Nonsens natuurlijk, maar ik kan niets bewijzen.
Voor mij is dit een volledig verborgen gebrek. Oorzaak is te zoeken bij installatie. Er heeft simpelweg nooit een vijs ingestoken. Maar zoiets ga je toch niet checken als men 12 nieuwe vensters komt plaatsen. Ik wist zelfs niet van het bestaan van deze vijs, het is slechts enkele mm groot. Conclusie voor mij, ik had dit niet kunnen voorkomen.
Moet ik dit dan zomaar aanvaarden ?
Stel dat hier gewonden zouden zijn gevallen, had ik dit dan niet kunnen verhalen op de gebrekkige installatie ??