Goedkoop hotel geboekt door fout website

Sven_Vl
Topic Starter

Goedkoop hotel geboekt door fout website

#1 , 16 apr 2010 12:53

Hallo,

Bij het zoeken naar een hotel in Griekenland, ben ik toevallig op een foutje gebotst op een website. Die prijsde een hotel aan voor de leuke prijs van 4eur, terwijl dit 40eur zou moeten zijn (was maar op 1 bepaalde dag fout).

Ik heb dat hotel dan maar geboekt, en tot nu toe is alles geregeld. Nu ga ik er natuurlijk van uit dat de eigenaars die prijs zullen aanvechten. Mijn vraag is dan: ben ik in mn recht of kunnen ze de prijs aanpassen?

Klein detail: in de 'user agreements' van op die website quoteer ik het volgende:
Prices
We endeavour to ensure that all the information and prices on our website are accurate, however occasionally changes and errors occur and we reserve the right to correct prices and other details in such circumstances. You must check the current price and all other details relating to the arrangements that you wish to book before your booking is confirmed. We reserve the right to amend the price of unsold arrangements at any time and correct errors in the prices of confirmed arrangements.
Ik neem aan dat het antwoord hierop niet zo evident is, gezien het feit dat het een 'internationaal' gebeuren is & ook omdat er hier sprake is van een tussenpersoon (de boekingsite)?

alvast bedankt!

Sven

boekingsite/hotel: http://www.hostelbookers.com/property/i ... rtyid=7003

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 16 apr 2010 13:32

Hmmm

Ik gebruik zelf regelmatig verschillende bookingsites en heb behalve 2 overboekingen (volledig te wijten aan een fout van het hotel zelf) zoiets nog niet meegemaakt.

Ook hier ben ik bijna zeker dat de fout (vergissing) bij het hotel ligt. Zij geven zelf hun prijzen op en deze kunnen sterk verschillen naargelang de reisperiode en beschikbaarheid van kamers, maar 4€ is niet bepaald realistisch.

Eigenlijk wist je blijkbaar reeds op het moment van boeken dat het om een vergissing ging. Waarschijnlijk heb je meteen na het boeken een confirmatie van je reservatie gekregen aan de foute prijs van 4€, het systeem maakt dergelijke confirmaties automatisch aan.

Hoeveel tijd is er tussen het moment van boeken en de aankomst in dat hotel?
Wanneer deed je deze boeking?
Zou je dit hotel ook geboekt hebben als je wist dat een kamer 40€ kostte?

Sven_Vl
Topic Starter

#3 , 16 apr 2010 15:53

jup,

ik heb inderdaad direct een bevestiging gekregen van mn boeking. Tevens heb ik 10% (40 cent:)) reservatie moeten betalen.

Het hotel heb ik reeds een maand geleden gereserveerd (17 maart). Twee weken geleden had ik nog eens gekeken & de prijs stond nog altijd verkeerd. Nu is deze ofwel aangepast, ofwel zijn alle kamers weg.

Het hotel is geboekt voor mid-juli, dus een goede 4 maand op voorhand. Moest het 40€ gekost hebben, zou ik een ander hotel gekozen hebben.

Sven

Reclame

Veebee

#4 , 16 apr 2010 16:23

Is het niet zo dat als de prijs onrealistisch laag is voor het aangeboden goed, dat de consument zelf geacht wordt te veronderstellen dat het om een vergissing gaat en in geval van twijfel de verkoper dient te contacteren?

Zijn al verschillende gevallen gekend, vooral dan met electronica

artemis

#5 , 16 apr 2010 17:02

Mja....
Op een maand tijd hadden ze normaalgezien hun vergissing moeten kunnen bemerken en je daarvan op de hoogte brengen...... maar dit is Griekenland :?
Het hotel is geboekt voor mid-juli, dus een goede 4 maand op voorhand. Moest het 40€ gekost hebben, zou ik een ander hotel gekozen hebben.
Dat is hoogseizoen en je boekt blijkbaar maar 1 nacht.
Als het mijn reis was, en met het oog op een zorgeloos en aangenaam verblijf, zou ik dan toch het andere hotel overwegen vermits het overduidelijk om een vergissing gaat (zelfs aan 40€ heb je al een korting want de hotelsite zegt dat een double in juli 55€ kost)
Volgens mij kunnen zich nu 3 dingen voordoen:
-ofwel ga je nog bericht krijgen dat er een vergissing is gebeurd (een nul vergeten) met eventueel de optie je reservatie te annuleren.
-ofwel gaan ze je bij aankomst toch 39,60€ trachten aan te rekenen.
-niet ondenkbaar gaan ze je 'overboeken'.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je er voor 4€ (min commissie) gaan laten verblijven, inclusief ontbijt!

Mijn persoonlijke reizigersnoot:
Ik ken het hotel niet maar de ligging is wel goed vlakbij Monastiraki, in die buurt ga je geen een ander hotel aan die prijs vinden. Andere hotels in die prijsklasse vind je eerder bij Omonia, maar daar zou ik liever niet zitten ;-)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2010 17:03

Het prodederen is wel in Griekenland hoor.

Terug naar “Consumenten Koop”