Ingebrekestelling kabel en internetleverancier

sven2
Topic Starter

Ingebrekestelling kabel en internetleverancier

#1 , 15 apr 2010 13:16

Hallo,

gisteren heeft de leverancier van kabel en internet besloten (op eigen initiatief en zonder melding) om de verbinding te deactiveren. Als ik vandaag contact op neem met deze leverancier kan niemand mij binnen deze organisatie vertellen waarom de deactivatie heeft plaatsgevonden (rekeningen zijn perfect in orde, geen aanvraag tot deactivatie, geen klacht).

Dus de oplossing is, ze zullen de nodige stappen ondernemen om alles terug in orde te brengen.

Nu is het wel zo dat ik een eigen bedrijf heb en dat ik door deze deactivatie
a) niet heb kunnen werken
b) mijn plichten niet heb kunnen nakomen in verband met ondersteuning van bepaalde producten

Maw woorden ik heb schade geleden door deze actie.

Kan ik dit op een of andere manier doorrekenen aan mijn leverancier?

Bedank,
Sven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 apr 2010 13:30

U zal hen aangetekend in gebreke dienen te stellen, een voorlopige raming van de schade dienen te maken en dan wachten op een antwoord.

U dient wel uit te kijken wel type van abonnement u heeft. De meeste providers vermelden immers specifiek in hun voorwaarden voor de gewone breedband verbindingen die ze aanbieden dat deze niet voor commerciële doeleinden gebruikt mogen worden en dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor schade die een onderbreking van diensten met zich kan meebrengen.

Wilt u deze bescherming dan dient u een abonnement te kiezen uit de kmo/bedrijven afdeling...

Lees dus eens nauwgezet de abonnementsvoorwaarden na van uw verbinding.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2010 19:21

Klopt als een bus - men koopt zo ook een laptop - factuur natuurlijk kan ik aftrekken he - iets aan - eisen als consument de garantieregeling - kan natuurlijk niet gezien geen particulier.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”