Bij een vorig bezoek aan een restaurant hebben we sushi besteld. Volgens de vrouw moesten we rekening houden met een wachttijd van 20 min. omdat het ging om verse sushi's. Hierover maakten we geen probleem, na bijna 50 min kregen we de sushi's en ze waren niet lekker. We hebben ze teruggegeven met onze opmerkingen. Ze vroeg of we er andere moesten hebben, maar we hadden geen zin om nog eens een uurtje te wachten. dan hoofdegrecht, geen probleem. Toen we na onze koffie, op onze vraag gratis gekregen, de rekening vroegen stonden de sushi's wel degelijk aangerekend. We vroegen om een correcte rekening maar daar konden ze niet mee leven. We hebben dan geld op de tafel gelegd voor onze maaltijd excl de sushi's.
Op de parking kwam de kok ons achterna gerend en hij zei dat het hier over een diefstal van ons betrof. Nog een kleine discussie en we zijn vertrokken. Hij heeft onze nummerplaat opgeschreven en nu hebben we een uitnodiging ontvangen van de politie.
Welk zijn de rechten van ons? Moeten we slechte sushi's betalen? Ook al hebben we ze niet opgegeten?
graag advies