nieuwe geleverde auto zonder donker getinte ruiten

clawfinger
Topic Starter

nieuwe geleverde auto zonder donker getinte ruiten

#1 , 04 apr 2010 12:01

Een tijdje geleden heb ik 'n nieuwe Renault Kangoo besteld bij Renault garage , en die is begin deze week geleverd ! Dus deze week ben ik al een kijkje gaan nemen en toen bleek dat mijn achterruiten + ruit achterklep licht getint zijn gelijk de voorruiten ! Maar toen ik mijn auto bestelde heb ik speciaal gekozen voor de Dynamic 85 dci en die uitvoering heeft donker getinte ruiten achteraan wat ook duidelijk staat geschreven in de brochure van de Kangoo, toen ik de garagist hierover aansprak zij hij dat dit de juiste uitvoering is hoe hij er staat! ik heb dan 'n klacht ingediend bij Renault,en 2 dagen later kreeg ik telefoon van de klachtendienst en hij vertelde dat de autodealer gelijk heeft en dat ik met hem maar moet overleggen om de ruiten met folie te bekleden en dat ik dat zelf zou moeten betalen (rond de 250 euro)en dat het geen zin had om nog verder te discussiëren hierover. Ik heb daarna dan op de Renaultsite (dienst klantenrelaties) de vraag gesteld ,als ik 'n Renault Kangoo Dynamic bestel zijn dan mijn achteruiten donkerder getint dan mijn voorruiten? En zopas heb ik 'n telefoontje gekregen van klantendienst dat dit heel zeker zo is ! dus klachtendienst weet minder dan klantendienst raar hè,ik begrijp ook niet waarom de bestelde auto zo uit de fabriek kan komen zonder donker getinte ruiten terwijl dat standaard is bij deze uitvoering? Ik hoop op 'n degelijke oplossing...groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 04 apr 2010 12:45

stuur zowel de garage als renault een aangetekend ingebreke stelling en verwijs hun naar de catalogus en eis een oplossing.

als er in de catalogus staat dat u model/versie met getinte ( donkere ) ruiten word geleverd dan moeten ze hier aan voldoen, alhoewel de garage op zich hier geen fout maakt ( zij maken de wagen niet ), dienen zij in feite te leveren wat er besteld word.

weigeren beiden een oplossing dient u klacht in bij de "economische inspectie"

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”