Hallo iedereen,
Drie jaar geleden ging ik weg bij mijn partner, we waren ongehuwd en hadden samen drie kinderen. Intussen hebben we beiden een nieuwe partner, waar we een nieuw samengesteld gezin mee vormen. Na een lange vechtscheiding, waarin de kinderen nu eens aan mij, dan weer aan hun papa werden toegewezen, ging mijn ex uiteindelijk akkoord in bemiddeling te gaan. Dat resulteerde in een ouderschapsovereenkomst : co-ouderschap en week-weekregeling, waarin oa staat dat ik moet instaan voor schoenen en jassen. Meteen wringt ook daar "het schoentje" : telkens opnieuw komen splinternieuwe schoenen heel snel kapot terug, soms al na één week. Tegenpartij beweert telkens dat wij ze in deze staat afleverden en komt dan met een paar foto's op de proppen die uiteraard niks bewijzen.
Ze beweren niet aansprakelijk te kunnen gesteld worden voor verlies of slijtage van spullen in hun week, maar eisen wel dat ik telkens nieuw materiaal koop. Sinds mei vorig jaar kocht ik voor mijn oudste dochtertje al acht paar schoenen. Opvallend is dat de kinderen wél zorg dragen voor hun spullen in de week dat ze bij mij zijn.
Navraag bij de politie leerde me dat het quasi onmogelijk te bewijzen is wie de schoenen stukmaakte, maw ik heb geen poot om op te staan.
Heeft iemand een nuttige tip hoe dit op te lossen? Ik heb intussen mijn ex uitgenodigd voor een reeks nieuwe bemiddelingsgesprekken, maar zelfs tijdens die gesprekken blijft het probleem voortduren.