vraagje Vandebos

oeps
Topic Starter

vraagje Vandebos

#1 , 28 mar 2010 11:05

Ik had nog een vraagje ivm opzeg brief schrijven naar huurder voor zelfbewoning.
Ik ben pas eigenaar vanaf 02 april,ik schrijf hem opzegbrief voor zelfbewoning,hij heeft recht op 6 maanden (geregistreerd huurcontract).
Mag ik dan die brief pas sturen op 2 april en mag die opzeg dan pas beginnen tellen vanaf 01 mei of mag ik die brief nu al versturen en zeggen dat de opzeg vanaf 2 april ingaat zodat ik
geen 7 maanden moet wachten ipv 6 voordat hij eruit gaat?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 mar 2010 11:35

U mag de brief 1 seconde nadat alle partijen de definitieve koopakte hebben ondertekend aangetekend verzenden of zelf tegen ontvangstbewijs gaan afgeven.

Een opzeg gaat altijd in op de eerste van de maand volgend op de maand waarin de opzeg wordt gedaan. Als u dus opzegt in april begint deze pas te lopen in mei.

art 3 §9 huurwetgeving hoofdbewoning
§ 9. In alle gevallen waarin een opzegging te allen tijde kan worden gedaan, neemt de opzeggingstermijn een aanvang de eerste dag van de maand die volgt op de maand tijdens welke de opzegging wordt gedaan.
Als u de brief verstuurd in april zou de opzeg dus ingaan op 1 mei om te eindigen op 31 oktober. Dit dient u ook aldus in brief op te nemen.

Niet wachten tot het einde van april om de brief te verzenden. Dat zou een hele hoop discussies kunnen doen losbarsten over het feit of het ontvangen of verzenden telt als datum... Ten LAATSTE verzenden op 15 april, dan is er geen discussie mogelijk.

Reclame

Terug naar “Kopen”