Op 2 april verlijdt de akte van een huurwoning verdeeld in 4 mooie studio's.
Aangezien ik 2 studio's zelf wil bewonen (gelijkvl en 1 ste verdiep)en de andere 2 wil verhuren voor
een normale huurprijs(huurders betalen momenteel 300 euro met alle kosten van verwarming,electr,water,tv inbegrepen) zou ik dus iedereen willen opzeggen volgens de regels. Ik heb de tabellen in de huurwet al bestudeerd maar voor een leek als ik wil ik toch duidelijk weten wat kan en hoe mijn opzeggingsbrieven waterdicht zijn.
Het betreft:
* studio 1(gelijkvloers):NIET GEREGISTREERD
verhuurd vanaf 01/04/2009 voor 1 jaar,is niet opgezegd 3 maanden voor het einde dus is nu contract van 9 jaar geworden.
deze wil ik opzeggen voor zelfbewoning
>>>kan ik opzeggingsbrief sturen vanaf de akte verleden is en hem een opzeg geven van 3 maanden voor zelfbewoning???
Studio2 1ste verdiep WEL GEREGISTREERD
verhuurd vanaf 01/10/2005 voor 1 jaar,is volgens mij dus ook een contract van 9 jaar geworden
ook deze wil ik opzeggen voor zelfbewoning.
>>>kan ik deze opzeggingsbrief sturen van 6 maanden voor zelfbewoning???
studio 3 : 2de verdiep NIET GEREGISTREERD
verhuurd vanaf 01/03/2010 voor 4 maanden
Wat met deze? Ik heb gelezen dat in dit geval je de huurder onmiddellijk kan opzeggen omdat hij er korter dan 6 maanden woont maar zo onmenselijk wil ik niet zijn.
Kan ik eventueel de huurprijs voor deze 4 maanden iets verhogen?
Ook deze wil ik een opzeggingsbrief sturen om zeker te zijn dat het na deze 4 maanden stopt dus dat die niet kan verlengen.
Hoe stel je deze opzegbrief op?
studio 4: WEL GEREGISTREERD
verhuurd vanaf 01/08/2009 voor 1 jaar,opzegbaar ten minste 3 maanden voor het einde van contract.
deze wil ik opzeggen wegens einde contract maar hoe stel ik deze brief op?
Kan iemand me duidelijk PER STUDIO zeggen wat de mogelijkheden zijn om ze allen op te zeggen? Ik wil geen fouten maken en zou ook graag enkele voorbeeldbrieven willen vinden zodat ik zeker geen fouten maak en dat alles in de brief staat wat er moet instaan
groeten en alvast bedankt voor me voort te helpen...