Goeiedag,
Het is mijn eerste bezoek hier dus ik hoop hier wat wijzer te worden.
Wij huren momenteel een appartement, waar er op elke kamer een vocht en condensatieprobleem is. We wonen hier ongeveer 3 jaar en et is eigenlijk begonnen in de eerste winter toen we hier woonden.
Als het koud is buiten of het word avond en het koelt af druipt het water van de ramen en liggen er echt plassen water voor de ramen, alsook als ik 's morgens opsta sta ik met mijn voeten in het water. ook op de kamer van mijn kindje.
Overal is er nu schimmelvorming op de muren, in de badkamer is het het ergste heel het plafond is één en al schimmel. Er is geen raam en er was geen verluchting. Na lang aandringen en veel bellen met mijn huisbaas is dit wel gebeurt maar toch niet conform de regels een klein gaatje in de deur geboord en een verluchting vanboven gestoken. Ik heb meerdere malen contact gehad met de huisbaas dat hij er iets aan moest komen doen maar hij had nooit tijd.
Op een dag is hij toch langs gekomen toen mijn vriendin alleen thuis was en heeft hij haar de huid vol gescholden dat die schimmel en condensvorming volledig onze fout is.
Hij is achteraf gekomen met een expertisebureau en die heeft in zijn verslag gezet dat het een condensatieprobleem is ten gevolge van de huurder (door te weinig verrluchten en te weinig te verwarmen) maar dit doen we wel degelijk elkedag staan de vensters open om te verluchten.
Dan heeft hij een aangetekende brief gestuurd dat wij 1 maand de tijd hadden om alle schimmels en het condensatieprobleem aan te pakken.
Ik ben op mijn beurt gestart met een procedure op het vredegerecht en iemand van de gemeente laten komen om dit alles vast te stellen.
Op het vredegerecht is er geen akkoord gekomen en de gemeente heeft iemand van het gewest gestuurd om de woning ongschikt te laten verklaren. Wat ook het advies is van het gewest. Het appartement had nl. 15 ptn. Nu moest de burgemeester dit nog tekenen maar nu is het dat onze huisbaas in het bestuur van de gemeente zit en een grote sponsor is dus willen ze nog een onderzoek.
Wat kan ik verder nog doen want wij staan nu met onze rug tegen de muur.
Wij hebben inmiddels onze opzeg gegeven mdat het echt ongezond is om hier te leven en zeker met een kind.
HEb geen zin in om mijn borg kwijt te zijn en ook nog schadevergoeding te moeten betalen.
Dus als iemand hier raad weet.
Bedankt al,
Bart