Herhaaldelijke klachten overlasten

Makreel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herhaaldelijke klachten overlasten

#1 , 09 jun 2026 15:46

Ik leef al jaren in conflict met mijn buren. Wegens privacy redenen wil ik liever niet in detail treden, maar 10 jaar gelden ben ik door mijn buren voor de vrederechter gedaagd wegens overlast gerelateerd aan onze dieren. De buren zijn toen in het ongelijk gesteld, maar kunnen dat blijkbaar moeilijk aanvaarden. 5 jaar geleden ben ik dan opnieuw in verzoening bij de vrederechter opgeroepen voor dezelfde feiten. De vrederechter is toen zelfs niet dieper op de zaak willen in gaan en verwees naar het vonnis van 10 jaar geleden.
Nu krijg ik een aangetekende brief van de rechtsbijstand verzekering van de buren, waarin ze aangeven dat de situatie verslechterd is en vragen ze welke acties ik ga ondernemen om de situatie te verbeteren. Er worden in die brief punten aangehaald die een kern van waarheid bevatten, maar ook enkele die pertinent onwaar zijn.
Ik wil liefst een nieuwe rechtszaak vermijden, maar mezelf ook niet in de problemen brengen door een incorrecte reactie.
Doe ik er goed aan hier op te reageren? Of wacht ik beter af of er iets officieel juridisch komt en laat ik het dan door een advocaat afhandelen?

Emotioneel ligt dit behoorlijk moeilijk. Enerzijds wil ik de buren niet laten "winnen", maar ik ben langs de andere kant het constant gezeur en gedreig zo beu dat ik overweeg om de dieren weg te doen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2026 20:15

Zeg dat je hun zal aanklagen voor belaging en pesten

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”