Verloop aanvraag parkeerkaart

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Ypoc
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Verloop aanvraag parkeerkaart

#1 , 11 mei 2026 10:45

Hallo allemaal,

Had al een statuut onbepaalde duur bij het FOD.
Maar door achteruitgang van mijn lichamelijke gezondheid werden er verscheidene onderzoeken gedaan naar mijn klachten.

Daaruit bleek dat ik een rolstoel nodig had.(Kan niet goed en ver stappen)

Die heb ik dan ook aangevraagd via de mutualiteit en gekregen.

Nu is het zo dat er tussen de voorwaarden om een parkeerkaart te krijgen een nieuwe voorwaarde werd toegevoegd, namelijk:
"je hebt toelating van de arts van het ziekenfonds of van de Vlaamse Sociale Bescherming om uit de lijst van mobiliteitshulpmiddelen (.pdf) een hulpmiddel aan te kopen (scooters en driewielers tellen niet), "

De mutualiteit heeft dan ook een aanvraag met mij gedaan om een parkeerkaart te verkrijgen, met het document van goedkeuring voor een mobiliteitshulpmiddel.

Nu had ik na enige tijd een brief ontvangen dat ik een medisch formulier moet laten invullen ter evaluatie van mijn handicap.
Maar aangezien ik al een statuut heb en ik deze papieren al verscheidene keren heb moeten laten invullen zoals bijvoorbeeld voor de aanvraag van de rolstoel, zag ik niet echt het nut ervan in.

Dan heb ik maar een mail gestuurd met de vraag waarom ik OPNIEUW deze documenten moest laten invullen.
Men antwoorde dat dit komt omdat ik NOG geen recht had.

Dan heb ik een mail terug gestuurd dat ik voldoe aan 1 van de voorwaarden om recht te hebben op een parkeerkaart en de vraag waarom ik dan volgens hun geen recht heb op een parkeerkaart.
Mijn vraag is tot op heden onbeantwoord.

Ypoc
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mei 2026 10:47

Ik weet dat men streng is maar aangezien ik voldoe aan een voorwaarde zou ik de goedkeuring al moeten hebben gekregen?

Sirkii

#3 , 11 mei 2026 10:51

Begin al eens met braaf te doen wat ze vragen. …. Ook al is het een tweede keer. Met ambetantenaren moet je meegaand en geduldig zijn 😈

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”