tuinprobleem

Macavity
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

tuinprobleem

#1 , 10 apr 2026 04:15

Hallo,

Ik zit in een vreemde situatie. 2 jaar gelden een appartement gehuurd. Een gelijkvloers (want ik heb een spierziekte) met tuin. Ook in behandeling voor darmkanker. Dat wisten de verhuurders allemaal. Nu, de verhuurders, broer en zus. De zus woont naast mij en de tuin is open, geen afscheiding. Ze vroegen of daar een afscheiding tussen moest, ik zei nee, vanwege hun hond die zijn loopje heeft om ballen te vangen. Ondertussen is dat helemaal anders gelopen. Waar ik woon is waar haar ouders woonden. Alles in de tuin is van mams en papa, de eerste pot die ik er gezet heb werd verplaatst. Het voederbakje voor de vogels dat ik opgehangen had (metalen frame) was helemaal verdraaid. Toen kreeg ik mails dat zij de tuin moesten verzorgen en dat ik mijn raaamkozijnen niet verzorg. ik pluk de mosjes niet uit de onderkant van de muren. Toen kreeg ik een mail dat ik het appartement niet had moeten aanvaarden omdat ik daarvoor helemaal niet geschikt ben en dat ik pech heb om naast hen te wonen. Heel mijn plan om mijn eigen tuin te organizeren is nooit gelukt. Ik durf al niet meer in mijn tuin te komen uit vrees voor verwijten. Hoe moet ik dat nu oplossen zonder een burenruzie te veroorzaken ?

dank

lukasi

#2 , 10 apr 2026 09:28

schutting plaatsen

KJ86

#3 , 10 apr 2026 13:03

Dat kan niet zonder toestemming van de verhuuder.
Verhuizen is hier aangewezen. Je gaat met uw ziekte nooit het onderhoudsniveau van uw buren kunnen evenaren, hetgeen ze wel verwachten. Aangezien ze naast u wonen, zijn ze van alles op de hoogte. Stresserend voor alle betrokken partijen.

Reclame

lukasi

#4 , 10 apr 2026 16:12

weet ik zo niet
Als huurder heb je het recht om ten volle te genieten van je tuin als die mee in het verhuurcontract zit.
Verhuurders hebben geen enkel recht tot toegang.
Slechts 1 keer per jaar ter controle vd staat woning /huis
Je hebt het recht voor de volle 100% woongenot.

Terug naar “Huren”