hey
zal het proberen kort te schetsen, kan het niet beloven.
aantal jaren uit elkaar, ondertussen uitspraak geweest familierechtbank.
meerdere kinderen, 2 bij vader 1 50/50 en 1 bij moeder, gaat om oudste, studeert verder woont bij tegenpartij full.
wegens financiële moeilijkheden bij moeder thuis vraagt ze op eigen houtje gimp (?) aan bij ocmw.
ocmw keurt het goed en ze ontvangt leefloon, ocmw doet er financiele onderzoeken bij wat ze ook moeten.
echter heb ik nooit iets gehoord van onderzoek, doen ze dat bij belastingen of zo geen idee. (weet iemand dit toevallig)
men brengt vader niet op de hoogte, tevens rechtbank niet. dit word verzwegen of eum vergeten te melden.
nadat dochter het dus maanden (bijna jaar) kreeg versprak moeder zich, dochter trekt leefloon
persoonlijk geen probleem, goed dat er hulp is.
ik laat het wel weten aan rechtbank, en vraag rechtbank of ik nog wel onderhoudsgeld moet betalen aan ex, voor dochter die leefloon trekt.
rechter vraagt stukken aan tegenpartij, bedragen beslissing/motivatie ocmw en studiebewijs
bedragen/bewijs schoolgaand worden toegevoegd in dossier, echter motivatie ocmw nooit
uitspraak rechter waarin ex in beroep gaat (gezien de motivering geef ik ze ook geen gelijk eigenlijk)
motivatie/uitspraak rechter stop alimentatie oudste dochter EN betaal alimentatie terug vanaf punt dat leefloon begon
wegens leefloon EN niet studeren. maar ze studeert wel
dus nu gaat ex in beroep en eist dat ik alimentatie aan ex betaal voor dochter met leefloon?
kan zij dit eisen/vragen in beroep als dochter bij tegenpartij woont en leefloon trekt?
hebben nooit motivatie gekregen ocmw, dus weten ook niet of ocmw bijdragen eist van naasten (ik), maar het zal niet zijn, anders had ik die brief wel voor mijn neus gekregen van ex.
is het in dit geval aan ocmw om bijdrage te eisen aan ouders na hun eigen financieel onderzoek, wat ze wettelijk mogen.
dat word dan ook leefloon-hetgeen dat ze verdiend-hetgene dat ze aan bijdrage eisen aan de ouders
of kan ex in deze situatie zelf naar rechtbank stappen/beroep aantekenen, om geld bij vader te eisen, zelf na uitgevoerd onderzoek ocmw.
ik meen dat geld naar dochter gaat, en dan ook niet voor haar persoonlijk is.
haar motivatie is ook bij beroep dat gpmi /leefloon geen inkomen is van dachter, maar een noodzakelijk iets wegens beperkte inkomsten moeder.
die halftijds werkt, en zelf bijpassing krijgt.
en als rechtbank moest bevelen van allementatie/onderhoudsgeld, en vader moet X storten, word dat dan niet gewoon afgehouden van leefloon dochter?
bedrag leefloon - eigen inkomen dochter - wat vader zou moeten bijdrage van rechtbank?
moet ouder onderhoudsgeld/alimentaire betalen aan kind met een leefloon.
allemaal beetje bizar, en vind zelf online niet iets beetje sluitend. enkel dat ocmw na onderzoek bijdrage kan eisen, maar deden ze volgens mij niet na eigen onderzoek.
heb zelf ook verhoogde tegemoetkoming, beetje moeilijkheden met mijn vraag op laatste te stellen, ik denk dat het duidelijk is. zoniet mijn excuses