Vanaf december beginnen de jaarlijkse zwemlessen.
Ik dacht altijd vernomen te hebben dat 1 van de 6 jaren het zwemmen volledig gratis dient te zijn.
Ook zie ik dit hier:
https://www.vlaanderen.be/onderwijs-en- ... sonderwijs
In het schoolreglement zie ik dit echter anders vermeld:1 schooljaar gratis zwemmen
Kunnen zwemmen is een basisvaardigheid voor kinderen in de lagere school. Daarom is zwemmen opgenomen in de onderwijsdoelen voor het lager onderwijs.
Elke leerling in het lager onderwijs heeft recht op 1 schooljaar gratis zwemmen. Dat betekent dat de school voor elke leerling 1 schooljaar lang de kosten voor het vervoer naar en de toegang tot het zwembad betaalt.
Als ik de tekst op site van Vlaanderen interpreteer, zou ik die 30 euro toch ook niet dienen te betalen?Vergoeding: De schoolraad heeft beslist om de leerlingen van het tweede leerjaar gratis te laten zwemmen. De school draagt de kosten van de toegang tot het zwembad. De ouders van de leerlingen van het tweede leerjaar betalen wel de kosten voor het vervoer. Dit komt voor het schooljaar 2025-2026 neer op 30 euro.
Voor alle andere leerlingen wordt een forfaitair bedrag gevraagd voor het vervoer en de toegang. Dit komt voor het schooljaar 2025-2026 neer op een bijdrage van 45 euro.
Ik vraag het eerst eens na of ik dit juist zie, of dat de site van Vlaanderen.be geen fouten bevat, voordat ik hiermee terug naar de school stap.