Beste ,
Ik heb van curator de inboedel van een restaurant gekocht dat 1 jaar geopend was . Daar was een steamer bij , convotherm combisteamer + onderstel uitschuifbaar . Er is mij verteld dat dit toestel 1 ,5 jaar oud was en op bijlage van inboedel van curator staat 2008 op .
Ik heb dit toestel verkocht aan een school .
Ik heb een faktuur gemaakt van 3000 € + btw ( volgens mij een correcte prijs , nieuwprijs is rond de 5000 € ) op 12 januari , document ondertekend van overdracht in uitstekende staat zonder gebreken .
De steamer werkte prima en zou nu ook nog prima werken , daarover geen discussie .
deal gesloten maar ,...
Vandaag krijg ik telefoon van de school en blijkt dat na technische controle van hun dienst , het toestel 7 jaar oud is .
Het is een stadsschool en zal nu naar hun juridische dienst gaan omdat ze van mening zijn dat ze veel te veel hebben betaald .
Ze gaan een schatting laten maken van een steamer van 7 jaar en willen het verschil met een creditnota terug . Kan dit zomaar ? en wat met die inox uitschuifbare tafel , gastronorm ?
Wat kunnen ze doen ? Het toestel heeft misschien 4 jaar ongebruikt in de showroom gestaan .
Kan iemand mij helpen ?
Vriendelijke groeten alex