problemen erfenis

Thomas_AA
Juridisch actief: Nee

Re: problemen erfenis

#16 , 12 sep 2025 20:00

U bent erg overtuigd en ik vermoed niet dat iemand u met argumenten van het tegendeel zal kunnen overtuigen.

Veel succes ermee dan!

aceke
Topic Starter

#17 , 12 sep 2025 20:28

U bent erg overtuigd en ik vermoed niet dat iemand u met argumenten van het tegendeel zal kunnen overtuigen.

Veel succes ermee dan!
Ik zie helaas geen argumenten.
Zeggen dat mail geen bewijs is, terwijl dit sinds 2022 officieel als bewijs aanzien wordt is geen argument.

Volgens u mag de bewindvoerder dan dingen zeggen zonder gevolg?

lukasi

#18 , 13 sep 2025 08:08

Bewindvoerder kan toch niet spreken /schrijven uit naam van de rechter?
Je had het akkoord nodig van de rechter, dus zijn handtekening.

Reclame

aceke
Topic Starter

#19 , 13 sep 2025 14:40

Bewindvoerder kan toch niet spreken /schrijven uit naam van de rechter?
Je had het akkoord nodig van de rechter, dus zijn handtekening.
Nee, maar als hij schrijft dat de rechter akkoord gaat en hij de persoon is die in contact staat met de vrederechter, dan mogen wij ervan uit gaan dat de vrederechter akkoord is.
Volgens onze advocaten kunnen het dus 2 zaken zijn:
Akkoord is effectief gegeven => geen weg terug
Akkoord niet gegeven en dus gelogen door bewindvoerder=> boete van toepassing + zware gevolgen voor bewindvoerder.

Bewindvoerder is btw een advocaat aangesteld door vrederechter. Dus geen familielid waarvan je kan zeggen: die wist het niet....

Thomas_AA

#20 , 13 sep 2025 16:24

Volg dan je advocaten hè.

Benieuwd hoe zeker ze nog zijn als je voorstelt niet te betalen als ze ongelijk hebben.

Heel je redenering gaat over overeenkomsten tussen partijen. De vrederechter is daarin geen partij in die betekenis. Hij moet akkoord gaan, en dat gebeurt door een vonnis.

Franciscus

#21 , 13 sep 2025 21:42

Zolang er geen vonnis is van de vrederechter is het voor iedereen koffiedik kijken.
Meestal eindigt een discussie bij de vrederechter in: Ik zal over de feiten / zaak nakijken en binnen x dagen een vonnis vellen.

Als de bewindvoerder heeft geschreven dat de vrederechter akkoord is dan moet die dat bewijzen door u het vonnis voor te leggen..edoch als u betrokken partij bent in het geding bij de vrederechter zal u ook een afschrift van het vonnis ontvangen - nu meestal een link naar het vonnis.

Dispuut mer de bewindvoerder is dan een andere zaak vie voor de vrederechter zal kunnen komen.

aceke
Topic Starter

#22 , 14 sep 2025 00:35

Zolang er geen vonnis is van de vrederechter is het voor iedereen koffiedik kijken.
Meestal eindigt een discussie bij de vrederechter in: Ik zal over de feiten / zaak nakijken en binnen x dagen een vonnis vellen.

Als de bewindvoerder heeft geschreven dat de vrederechter akkoord is dan moet die dat bewijzen door u het vonnis voor te leggen..edoch als u betrokken partij bent in het geding bij de vrederechter zal u ook een afschrift van het vonnis ontvangen - nu meestal een link naar het vonnis.

Dispuut mer de bewindvoerder is dan een andere zaak vie voor de vrederechter zal kunnen komen.
Wij hebben aan de bewindvoerder het vonnis gevraagd. Helaas is de bewindvoerder niet geneigd te reageren.
Kunnen wij het vonnis ergens anders opvragen?

Kan het ook zomaar dat de vrederechter de aanvraag tot een verzoening weigerd?

Terug naar “Kopen”