OVERTREDING(EN)
U was in overtreding met:
KB 01.12.1975 Art. 10.1.1°. De overtreding op de hierna vermelde bepalingen wordt beschouwd als
overtreding van 2de graad krachtens artikel 2.a).4° van KB 30-09-2005 :Art. 10.1.1°. Elke bestuurder moet zijn
snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in 't bijzonder de meest
kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het
zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van
ongevallen, noch het verkeer hinderen.
OMSCHRIJVING
Op */*/2025 om *:* uur verplaatst vaststeller zich met een anoniem dienstvoertuig op de * te
*. De bestuurder van een * met kentekenplaat * oversteekt mijn anoniem
dienstvoertuig en drijft zijn snelheid op. Ik besluit het voertuig te volgen op een veilige afstand. Verbalisant
moet de snelheid opdrijven naar 130 Km per uur om het voertuig te kunnen volgen. Tussen kilometerpaal 2 en
kilometerpaal 2.1 blijft de snelheid 130 km per uur.
Ik besluit het voertuig te intercepteren met gebruik van de blauwe lichten. Betrokkene spreekt mij direct aan
en geeft toe dat hij in de fout was. Ik identificeer betrokkene als de genaamde: *. Ik deel betrokkenmee dat hij geverbaliseerd zal worden omwille van de begane overtreding.
Waarvan akte,
Ik denk dus dat het effectief een kwestie is van gebrekkige meting want agnet zegt dat hij zelf naar 130 moest optrekken om mij te kunnen volgen.
Het inhalen gebeurde net na een kruispunt, waar 2 voorgangers waaronder agent moest vertragen voor 3e voor ze die afsloeg.. zij zijn dus naar 30 of 40 per uur afgeremd, en ik kwam van verder op, bleef op snelheid, en haalde net na het kruispunt in (haal nooit op die plek voor kruispunt in want al veel gevaarlijke ongevallen gebeurd daar).. Hoedanook als hij daar 50/60 deed na het kruispunt, normaal optrekkend, kwam ik hem aan 80/90 voorbij, optrekkend.
pinkers gebruikt en al.. volgende bocht zonder vertragen gepasseerd, en ook uit zicht gegaan.
Want de mijne is 3cyl en 116pk, asthmatisch, trekt nie echt op. dus ik rem niet echt in die bocht, ligt goed, ik ken de bocht goed
+1km, Tegen volgende bocht, kwam hij mij op snelheid inhalen, net voor die bocht blauwe lichten..
Er is dus nooit een stabiele afstand volging gedaan. 100 meter is ook veel te weinig voor zoiets, denk ik.
Hij eerst ging ik sneller, en dan ging hij nog sneller om me bij te benen.
Grappig dat er sprake is van km palen, want er staan er geneens langs die weg..
Dus ik denk dat het parket ook niet veel met die omschrijving had kunnen doen omdat er veel te veel twijfel over kan gezaaid worden,
En Ik kom er goed mee weg, dus mij hoor je niet klagen.. Voorlopig rij ik bijna continue op de limiter
