Weigering definitieve oplevering ?

TNFke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Weigering definitieve oplevering ?

#1 , 19 aug 2025 23:27

Onze voorlopige oplevering bij Smarthome sleept inmiddels al bijna drie jaar aan. De laatste punten zijn bijna afgehandeld, maar nu is er een probleem met het filter van de regenput.

Eén van de filterpotjes vertoont barsten, waardoor de pomp moet worden uitgeschakeld. Hierdoor kunnen we geen gebruik maken van het toilet op het gelijkvloers of van de buitenkraan.

Het is niet de eerste keer dat hun reactie traag of laks is. We vragen ons af of het de moeite loont om juridische stappen te overwegen, of dat andere acties meer effect zouden hebben.

In ieder geval zijn we van plan om een officiële weigering van de definitieve oplevering per aangetekende brief te versturen, maar zijn er nog andere opties?

loeki
Berichten: 311

#2 , 20 aug 2025 05:51

Na 3 jaar barstjes........................
Hebt U hem bij het vervangen van de filter niet te vast aangedraaid?
Ga naar een leverancier van dergelijke filters en haal een nieuwe pot...............probleem opgelost
Is de moeite niet om er veel woorden aan vuil te maken en zeker geen aanvaardbare reden om de oplevering te weigeren

EscalatorCrow
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2025 06:21

Zo één afzonderlijke filterpot kost een 25-30 EUR...ik kan geloven dat je op die manier nooit tot een definitieve oplevering geraakt.

Reclame

Terug naar “Kopen”