#17 , 16 jul 2025 22:56
@ Thomas_AA
Dankjewel voor je ondersteuning van mijn ziekte.
@ Mava
Pfff, amai, je leeftijd, daar sta ik van te kijken.
Ik vergeef je de uitspraak in verband met mijn ziekte. We zijn eigenlijk digitale oude vrienden en wil dit zo houden. Vanaf 2008 - 2018, ... heb ik hier veel neergeschreven op dit forum. Je brein is nog heel goed, terwijl ik aan jongdementie lijd. Het is je gegund.
Idem, zoals hierboven werd neergeschreven, ... dementie krijgt tegenwoordig zeer veel aandacht. Het is inderdaad zo dat we bepaalde feiten kunnen uitvergroten. Ik heb mijn vaste plaats om iets verkeerd te leggen. Mijn echtg. kent deze plaats. Hij lacht vrolijk als k iets verkeerd leg. Het stelen van ondergoed vonden de kinderen ook zo hilarisch, ondanks de gezonde ouder dit werkelijk beaamt. Het besmeuren van kleding en laden zijn echte feiten.
Verlies van kleding vinden we niet erg, evenmin van de beschadiging van laden, leggers van kast, ... We hebben het geluk financieel goed te zitten.
De grootste opdoffer is / zijn de beschadigingen aan de aluminium ramen. We zijn genoodzaakt deze te laten herschilderen, veel vroeger dan we hadden verwacht.
Als zieke is het moeilijk om dingen soms "los te laten". Indien we die beschadigingen willen aanvechten via de verzekering, dan zijn we nog lang zoet. In november hebben ze ingebroken. We hebben veel maanden moeten wachten voor een expertise en nadien de uitbetaling.
Nog een tegenvaller (ook in november van vorig jaar) was er op 2 plaatsen lekkage tijdens het leggen van een nieuw dak. De expert kwam vorige maand pas kijken. Op de uitbetaling moeten we nog wachten.
Mijn echtg. wil vooruit werken en kijkt zelden naar het verleden. Als we nog op een gerechtelijke uitspraak moeten wachten voor de ravage die werd aangericht, dan zullen we nog lang moeten wachten. vooraleer de rechtbank zich heeft uitgesproken. En dan nog lang wachten op de vergoeding.
Mijn echtg. wil er een korte pijn van maken. Het herschilderen van de sierluiken wil hij combineren met het overschilderen van de ramen, hopelijk nog uit te voeren voor oktober / november De gehele woning is dan gerenoveerd. Mijn echtg. wil niet dat ik voortdurend in een stresstoestand zit, wat de gezondheid niet te goede komt, evenmin aangenaam voor hem zelf.
Ik begrijp hem erg goed. Als mantelzorger neemt hij heel nauwkeurig deze taak op zijn schouders.
Het is nu aan mij om te "leren loslaten", ondanks de ziekte deze levenswijze niet altijd toestaat.