Ex-huurder met schulden die verhuisde en zijn nieuw adres (bewust) niet meedeelde

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Jean V.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex-huurder met schulden die verhuisde en zijn nieuw adres (bewust) niet meedeelde

#1 , 05 jul 2025 20:56

Als eigenaar van een appartement heeft de laatste huurder het appartement verlaten met schulden en heeft doelbewust geen adres willen meedelen waar hij naartoe verhuisde. En hij negeert elke e-mail en elk bericht via zijn mobiel nummer. Ik beschik over zijn Rijksregisternummer.
Wat kan ik doen? Kan ik bv. een rechtszaak starten via de vrederechter (of gerechtsdeurwaarder) zonder zijn nieuw adres, dus enkel op basis van zijn naam en rijksregisternummer?

Freec

#2 , 06 jul 2025 11:23

Met het ’oude’ huurcontract kan je zijn adres opvragen op de dienst bevolking gemeentehuis

CityBird

#3 , 06 jul 2025 13:25

Kan je als verhuurder opvragen bij de gemeente. Afhankelijk van de gemeente vragen ze soms wel dat je dit schriftelijk doet.

Dat is wel het minste van je zorgen, Huurders met schulden hebben quasi altijd elders schulden. Energie, telefoon, kabel TV, auto… Kost je meestal nog meer geld. Jij bent nummer X in de rij.

Reclame

justice speaker

#4 , 06 jul 2025 16:44

Jij bent nummer X in de rij, persoonlijk vind ik het verwerpelijk en goede huurders zijn daar de dupe van.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Stel een vraag”