Hallo,
Mijn waterleiding loopt via een (afgesloten) schuur van de buren tot bij mij thuis binnen. Maar we hebben zelf geen watermeter, dus betalen wij onze waterrekening niet aan de leverancier, De Watergroep. Nu is mijn vraag; Mag de huisbaas van die buurman gewoonweg geld vragen voor het water dat wij verbruiken?
Mijn man wil er geen zaak van maken en betaalt netjes 3-maandelijks 60€, zonder de eindafrekening meegerekend.
Volgens de website van CallMePower.be ben ik op een gemiddeld bedrag uitgekomen van zo'n 207€ per jaar voor 65m³ en wij betalen dus vermoedellijk teveel aan water. Wij hebben zelf geen watermeter, dus we kunnen niet nagaan wat wij verbruiken, en vorig jaar kwam de huisbaas met iemand naar ons thuis die beweerde van de watergroep te zijn, en kwam ons doodleuk vertellen dat het plaatsen van een watermeter niet mogelijk was, wat ik natuurlijk niet geloof.
Ook maakt het drinken van ons water ons ziek. zowel ik als mijn man krijgen er diarree van tenzij we het koken en enkel gebruiken voor koffie/thee.
Dus bij deze heb ik 3 vragen:
#1 Mag de buurman mij de toegang tot mijn eigen waterleiding ontnemen? (hangslot op de deur van de schuur).
#2 Kan ik alsnog de Watergroep dwingen om mij een aparte watermeter te bezorgen?
#3 Aangezien we ziek worden bij het drinken van ons water, moet de Watergroep dan niet ingrijpen en het gratis testen en het probleem verhelpen?
Met vriendelijke groeten, Milan.