Hallo,
ik huur een appartement voor iets langer dan 4 jaar, het werd door mijn verhuurder vandaag, 30 juni, officieel verkocht (akte ondertekening). De nieuwe eigenaars zeggen vandaag dezelfde dag het contract op via een aangetekend schrijven (verstuurd volgens hen, niet ontvangen) en zeggen dat de ingang van de opzegperiode begint op 1 juli. Zij hebben dit aan hun notaris gevraagd en die zei blijkbaar dat de poststempel op het document telt. Nu heb ik hier al veel topics doorlezen, en hier kwam uit dat de dag van kennisgeving (aanbieding door post) telt, en voor mij maakt dat een wezenlijk verschil van een maand dat ik langer naar een oplossing kan zoeken. Kan iemand mij uitsluitsel geven of ik de ingangsdatum in de aangetekende huuropzeg kan betwisten?
Ik weet niet of het uitmaakt of de nieuwe eigenaars mij nog geen document hebben gegeven dat bewijst dat zij wel degelijk de nieuwe eigenaars zijn en als nieuwe verhuurder kunnen optreden. Ook hebben ze mij vandaag een mail gestuurd met de opzeg in bijlage, maar ik weet ook niet of dat uitmaakt voor mijn zaak.
Kan iemand mij helpen?
Bedankt alvast.