Extra kosten kind

Manie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Extra kosten kind

#1 , 16 apr 2025 13:35

Beste ,

Mijn ex weigerde extra kosten voor zijn kind te betalen. 1 bericht op mijn vraag om te betalen heb ik gehad en dit luide als volgt ... ik betaal niets .
Overleg voor extra kosten was niet mogelijk omdat ik geblokeert was via elk kanaal.
Ondertussen was mijn enige mogelijkheid een advocaat te nemen die hem aanschreef om te betalen .. zonder reaktie , zodat er over moest gegaan worden tot deurwaarder en loonbeslag...dit betwist mijn ex en gebruikt het argument is geen voorafgaand overleg ( was niet mogelijk )
De kosten bedragen
Helft van rijbewijs
Bril
Psycholoog
Schoolreis Rome
Allemaal in het belang van het kind gemaakt en zoals bril niet te duur .... 460 daar dan nog de helft van
Alles is wettelijk en met de juiste facturen hem bezorgt
In het vonnis staat ex extra kosten moet betalen , maar staat ook in dat het na overleg moet zijn
13 mei komt deze zaak voor de beslagsrechter
Kan je aub inschatten wat mijn kansen zijn ... of er een kans in zit dat ik de helf ga krijgen ... of als de rechter gaat oordelen over het niet overleg ... en de eis bij deze gaat afwijzen

Alvast bedankt
Mvg
Ann

EscalatorCrow

#2 , 16 apr 2025 14:14

Heeft u uitgaven gedaan alvorens enige aangetekende briefwisseling heeft plaatsgevonden? Beschikt u eigenlijk over bewijzen van aangetekende zendingen waaruit blijkt dat u heeft getracht tot overleg te komen? Louter berusten in de digitale onbereikbaarheid van de tegenpartij en vervolgens overgaan tot eenzijdige besluitvorming, werkt in het voordeel van de tegenpartij.
De door u gehanteerde kostenefficiëntie en de noodzaak van de gemaakte uitgaven pleiten daarentegen in uw voordeel en kunnen bijdragen tot een uitspraak in uw voordeel.

GeorgBecker

#3 , 28 jun 2025 14:34

Wat belangrijk is bij de buitengewone kosten is de NOODZAAK van deze dingen.

Was de bril kapot en moest deze vervangen worden? Dan komt de bijdrage van uw ex niet in twijfel. Was dit echter een EXTRA bril, dan wordt het ingewikkelder en had een overleg nodig geweest.

Was de schoolreis verplicht? Dan komt de bijdrage van uw ex niet in twijfel. Was de schoolreis facultatief, dan wordt het wederom ingewikkelder.

Zijn de kosten voor het rijbewijs enkel voor de testen? Of hebt u eenzijdig besloten er nog een cursus met de rijschool aan vast te hangen?

De psycholoog is al helemaal een moeilijk gegeven aangezien ook dit er weer van afhangt of dit een doorverwijzing is van de dokter, of hebt u dit zelf beslist? En uit ervaring weet ik ook dat ook de reden ervan belangrijk is. Om mijn voorbeeld te gebruiken: Mijn ex had onze zoon naar de psycholoog gestuurd vanwege problemen die zij zelf veroorzaakt had. Dat was ook duidelijk dat ik daar niet voor moest opdraaien.

Het excuus van geen mogelijkheid tot contact is ook niet in uw voordeel. Er is steeds één mogelijkheid die uw ex eigenlijk niet kan blokkeren en dat is aangetekend schrijven. Duidelijk in de brief vermelden dat "geen reactie wordt gezien als een toestemming". Dan kan hij eigenlijk enkel de brieven nog weigeren maar ook dat laat een papierspoor achter.
Het nadeel is dat u dan elke keer een aangetekend schrijven moet sturen. Maar u kunt hem niet verplichten een directe lijn van contact open te houden. Ook dit heb ik met mijn ex gehad dat we dit moesten opbouwen aangezien zij mij dagelijks lastig viel met de domste zaken. Dan heb ik alles moeten blokkeren, verplicht eerst contact enkel via advocaat en nu, jaren later, enkel via email.

Reclame

Franciscus

#4 , 29 jun 2025 16:07

Of het moet ook opgenomen zijn in de akte notaris of het vonnis.

Terug naar “Echtscheiding”