op 11 juni een wasmachine en een koelkast besteld en betaald bij X. Bij beide items stond dat ze op voorraad waren en geleverd zouden worden UITERLIJK voor 20 juni.
Voordat ik had besteld heb ik 2 vragen gesteld via email (telefonisch zijn ze niet te bereiken). Toen kreeg ik gewoon antwoord. Maar nadat ik mijn producten niet bezorgd heb gekregen hebben ze moeite om op mijn emails te reageren. Uiteindelijk antwoord gekregen. Ze zeggen dat ze de koelkast nog niet binnen hebben. Maar hoe kan dat nu? Het was op voorraad toen ik bestelde

Ze konden alvast de wasmachine sturen kreeg ik in die email te horen op vrijdag de 20-ste. Ik heb op die email gereageerd maar kreeg daarna geen reactie.
Inmiddels werd mijn taalgebruik ook grover. Ik weet dat dit niet helpt maar ze halen echt het bloed onder je nagels vandaag die mensen. Je wil antwoorden hoe het opgelost gaat worden maar ze reageren gewoon niet. Ik bestel iets dat op voorraad is. Maar na 10 dagen hebben ze 1 van de items nog niet eens binnen. Dat is misleiding want anders had ik daar niet gekocht. Ik was in de veronderstelling dat de levering 10 dagen kon duren wegens logistiek qua levering. Maar hier is dus wat anders aan de hand. Ze verkopen iets dat ze zogenaamd op voorraad hebben wat dan niet zo blijkt te zijn.
Ik begrijp dat het op dit moment nog te vroeg is om rechtshulp te vragen. Toch een paar vragen alvast:
1) Klopt het dat zo'n bedrijf wettelijk 30 dagen de tijd heeft om te leveren?
2) Als het dan nog niet geleverd is schakel ik dan een advocaat in? En voor wie zijn de kosten daarvan. Is dat terug te verhalen op X?
hartelijk dank