Ik denk dat het trapgat al verkeerd is, het is een houten trap maar als het trapgat verkeerd is (omdat er geen rekening werd gehouden et die draai) is dat al iets anders denk ik al ben ik een leek in al die dingenAls het geen gegoten betonnen trap i maar een houten of alu of iets dergelijks, dan is dat normaal aan te passen.
Ze zullen dat dan waarschijnlijk niet graag doen omdat het kosten voor hen meebrengt, doch dat is niet Uw probleem
De communicatie met de architect ging over de trap, dat die draai aan de bovenkant er niet is( die deur en oven waren dan nog niet naar voren gekomen), dus ja ik vind dat dus wel n flauwe reactie want als het trapgat verkeerd is, dan had de architect dit toch wel moeten opmerken bij een controle.Maar met die greeploze oven is de hinder van de deur die niet open kan dus weg? Dan snap ik de vraag van de architect wel. Stoort het dan nog, of is alle nadeel verholpen?
Wat verwacht u waar u wel tevreden mee bent?
Blijf aandringen op de gevraagde trap. Die oven kan om god weet hoeveel redenen elke paar jaar het laten afweten en dan zit je met steeds weerkerende kosten om een duurdere oven te kopen, en je weet maar nooit dat op een bepaald moment de standaarden wat veranderen en je toch nog geblokkeerd zal zijn
Als de trap aansluit met op de bovenste verdieping een 1/8 draai of recht dan bedoel je hiermee de bovenste trede ?
Indien ja , dan kan dit toch geen invloed hebben op het opengaan van de deur op de bovenste verdieping ?
Deur draait normaal gezien weg van de trap, nooit over de trap.
De greep van de oven zit in de weg.
Dit krijg ik niet in beeld. En ik kan je verzekeren dat ik dagdagelijks plannen lees, opstel en controleer.
Een oven staat op cc 30 cm van de grond . Hoe kan een trap dat voorkomen en hoe kan dan nog de oven greep een probleem vormen ?
Om een duidelijk beeld te hebben van de problemen zouden foto's of bouwplannen helpen.
Neemt niet weg dat als er een fout is gemaakt dit naar tevredenheid moet opgelost worden zonder meerkosten.
Echter ik raad wel aan om duidelijk een onderscheid te maken tussen:
ontwerpfout want dan is de architect verantwoordelijk samen met de aannemer die het probleem had moeten zien of melden bij eerste vaststelling
produktiefout of uitvoeringsfout : aannemer heeft verkeerd uitgevoerd of de plannen niet gevold dan is hij hoofdelijk verantwoordelijk
esthetische fout en dat is een gevoelsmatige fout, moeilijk te bewijzen. Het werk is goed uitgevoerd volgens lastenboek en bouwplannen maar het resultaat valt tegen.
De deur beneden aan de trap, is normaal gezien juist , niet opgeschoven, maar de deur kan niet volledig open omdat de greep van de oven in de weg zit om volledig open te kunnen. Geen idee wiens fout dit is. De architect had enkel een frigo getekend op bouwplan en zal er zich zo vanonder muizen zeker, keukenbouwer, had die het moeten zien? had bouwfirma het moeten zien?Bedoel je nu dat de deur beneden aan de trap is moeten opschuiven omdat de trap verkeerd is geïnstalleerd? In dat geval zou ik eisen dat alles op zijn originele plaats terecht komt.