buren-klacht over coniferen

bullgod
Juridisch actief: Nee

Re: buren-klacht over coniferen

#31 , 15 apr 2025 20:13

excuus, ik meende uit uw update af te kunnen leiden dat de zaak wel opgelost was.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Franciscus

#32 , 15 apr 2025 21:07

Als u alsnog denkt / vermoed dat er een vonnis is ga dat dan vragen om na te zien op de griffie van het vredegerecht.
Dan bent u (en wij) zeker.

louise2
Topic Starter

#33 , 16 apr 2025 11:16

... Dan bent u (en wij) zeker.
Ik heb daar geen twijfels over:
In dat geval zou de advokaat dat wel laten weten hebben en ons een kopie doorgestuurd hebben met een begeleidende brief waarin hij nog maar eens "zijn gebruikelijke provisie" aanrekent. (sorry voor de ironie)

Reclame

louise2
Topic Starter

#34 , 04 mei 2025 10:26

01/04/2025:
... Ik heb intussen per gewone brief een korte uitleg gegeven en wacht nu op een reactie. ...

14/04/2025:
... -Van de buren niets meer gehoord/gelezen. ...
De tuinier heeft alleen weggesnoeid wat we vroeger ook door de vorige tuinman lieten doen (dode takken uit de coniferen, snoeien van de andere sierstruiken, ... ).
... Aan hun eisen in verband met de coniferen die volgens hen overlast geven, hebben wij geen gevolg gegeven. ...

Nu zijn we ongeveer 1 maand later en de buren hebben nog steeds niet gereageerd:
niet op mijn brief en niet op het gedeeltelijke snoeiwerk van onze tuinier.

Als ze toevallig ons pad kruisen in onze straat, negeren ze ons.

louise2
Topic Starter

#35 , 27 mei 2025 10:41

Update: terug een brief van de buren in ons brievenbus gekregen.
Deze keer niet aangetekend.

bullgod

#36 , 27 mei 2025 18:53

waarin staat dat ... ?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

louise2
Topic Starter

#37 , 29 mei 2025 09:32

Update: terug een brief van de buren in ons brievenbus gekregen.
Deze keer niet aangetekend.
Ze houden vol met ongeveer dezelfde klachten en stellen een uiterste datum, terwijl wij intussen reeds het dringendste snoeiwerk aan de perseelsgrens lieten uitvoeren.

Dat heb ik hen dan ook schriftelijk geantwoord.

(Ter herinnering, zoals ik hier al eerder schreef: "Het gaat hier gewoon over de klassieke 'vermeende overlast' van mensen die niet van bomen houden".)
Onder andere: stuifmeel, vallende bladeren, (hout)duivenuitwerpselen ...

lukasi

#38 , 29 mei 2025 10:04

Als u graag van de leden advies krijgt die nuttig is en spijkers met koppen slaat is het handig om toch wat meer informatie te geven.
U blijft -- verbazingwekkend - vaag

louise2
Topic Starter

#39 , 29 mei 2025 10:30

Als u graag van de leden advies krijgt die nuttig is en spijkers met koppen slaat is het handig om toch wat meer informatie te geven.
U blijft -- verbazingwekkend - vaag
Ook de reden waarom ik hierover vaag blijf, heb ik hier al eerder toegelicht: "ik wens op dit openbaar forum niet in detail te gaan over alles wat hier reeds aan voorafgegaan is bij andere buren, die mogelijk elkaar 'opjutten'."

De oorspronkelijke reden waarover ik hier advies kwam vragen was: "op welke manier reageer ik best op een aangetekende klachtenbrief van mijn naaste buren?"
Intussen gaat het daar al lang niet meer over. Maar sommige leden blijven vragen stellen over het 'waarom' van de klachten.
Daarop heb ik dus een beetje meer uitleg gegeven over het heden en verleden van de burenklachten, zonder in detail te gaan. (Iedereen kan hier meelezen, ook mijn buren die mogelijk ook samenspannen met andere buren.)

mava105

#40 , 29 mei 2025 10:51

Stap gewoon naar de Vrederechter. Dan is het probleem onmiddelijk van de baan.

Lanox

#41 , 29 mei 2025 12:36

U heeft uw advies gehad en wenst dit te negeren. Geen probleem, dat is uw eigen keuze. Maar stop dan ook met updates te posten als u toch niet van plan bent de relevante info te delen. Niemand heeft hier iets aan, niet u en niet de forumleden. Het zorgt enkel voor frustratie bij iedereen.

mava105

#42 , 29 mei 2025 16:27

Als TS meer privacy wil, moet hij / zij ergens anders gaan, bvb bij een advokaat. Die moet uiteraad betaald worden.

louise2
Topic Starter

#43 , 02 jun 2025 12:09

U heeft uw advies gehad en wenst dit te negeren. Geen probleem, dat is uw eigen keuze. Maar stop dan ook met updates te posten als u toch niet van plan bent de relevante info te delen. Niemand heeft hier iets aan, niet u en niet de forumleden. Het zorgt enkel voor frustratie bij iedereen.
-Ik heb hier het door mij gevraagde advies inderdaad gekregen; met name over "op welke manier best te reageren op de aangetekende brief van de buren".
-Ik heb dat niet genegeerd maar heb dankbaar jullie adviezen gelezen en er rekening mee gehouden.
-Mijn updates gaan dan ook over "de reacties van de buren op mijn antwoord-brief".

Op alle andere (meestal ongevraagde) raad, en de vragen die ik kreeg van andere forumleden, heb ik geprobeerd zo goed mogelijk te antwoorden.
---> Ik wens nogmaals te benadrukken dat ik hier nooit vragen stelde over het verplichte onderhoud van de bomen onze tuin.

louise2
Topic Starter

#44 , 02 jun 2025 12:25

"Stap gewoon naar de Vrederechter. Dan is het probleem onmiddelijk van de baan."
Als TS meer privacy wil, moet hij / zij ergens anders gaan, bvb bij een advokaat. Die moet uiteraad betaald worden.
Als u mijn probleem een beetje gevolgd heeft, dan weet u dat het dit is wat ik juist wil vermijden.
Ik wil absoluut geen burenruzies.
Ik dacht dat ik hier duidelijk heb laten weten dat hetzelfde soort klachten jaren geleden reeds voor het Vredegerecht geweest is. Een zaak die ongeveer 3 jaar aangeslepen heeft en tenslotte door de advokaat van onze vorige buren werd stopgezet omdat ze geen gelijk gekregen hebben.

En wat uw stekelige opmerking betreft over "een advokaat die uiteraard moet betaald worden": bij Testaankoop betaal ik niets.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”