In augustus 2009 heb ik 3 verwarmingstoestellen laten vervangen in mijn appartement. De oude waren voorzien van elektronische caloriemeters, geplaatst door Ista. Ista was een tweetal weken op voorhand gewaarschuwd en er was een afspraak gemaakt dat er 4 augustus 2009 tussen 8u en 12u iemand van Ista kwam om de meters op hun plaats te hangen. 12u kwam en ging, dit terwijl ik niemand van Ista heb gezien of gehoord. Gebeld, echter vanaf 12u zijn de bureaus van Ista niet meer telefonisch bereikbaar. Direct een mail verstuurd en de dag erna heeft mijn vrouw nog telefonisch contact genomen met Ista. Redelijk boos om mijn verloren en verspilde vrije tijd, en niet in de mogelijkheid in het kort nog snel een dag vrijaf te nemen, hebben we gemeld dat we enkel voor onze of na onze werkuren beschikbaar konden zijn. Het antwoord was echter dat ze pas tijdens onze werkuren konden komen, maar de mevr. aan de andere kant van de lijn zou ons als eerste op de lijst zetten van één van de volgende dagen, als iemand van ons twee een half uurtje langer thuis kon blijven als normaal. Ze ging ons later die week nog contacteren om de dag door te geven. Na een week gewacht te hebben nog altijd niks gehoord van mevr. Wij dus opnieuw telefonisch contact opgenomen, iemand anders aan de lijn. Die wist absoluut niet waarover het ging en vond daar ook niets over terug. Nog maar eens dezelfde afspraak gemaakt, een tijd gewacht, maar weer hield Ista zich niet aan die afpraak. Nog maar eens een mail als herinnering gestuurd. Het resultaat kan u raden, geen antwoord. Ondertussen was het toch al bijna oktober. De moed opgegeven nog contact op te nemen en we dachten "Dan moeten ze de meters maar plaatsen als ze ze in februari komen opmeten. Februari 2010 komt, de man komt ze opmeten, maar niemand gehoord of gezien. Blijkbaar worden die elektronische meters aan de deur opgemeten. Resultaat, nog altijd hangen onze meters niet tegen de verwarmingstoestellen. Nog maar eens uit eigen beweging contact opgenomen met Ista, deze keer met de verantwoordelijke persoonlijk, ook de syndicus van het appartementsgebouw erbij betrokken. Die trekt echter zijn handen er van terug want dat moet gewoon tussen ons en Ista zelf geregeld worden. Begrijpelijk in mijn ogen. Nu willen we vandaag, een dikke week en half na onze laatste poging tot contact met Ista, nog maals een poging wagen. Kunnen we Ista in gebreke stellen via een ombudsdienst of via een aangetekend schrijven? Mijn vrouw en ik, als burgers die toch enig initiatief hebben getoond, willen namelijk achteraf niet zelf voor verrassingen komen te staan d.m.v. een gepeperde rekening of een boete van Ista uit.
Bedankt
M.Vleminckx - Antwerpen