#1 , 18 mei 2025 16:52
Aan mijn paypal account werd indertijd als alternatieve betaalwijze de visa credit card van mijn toenmalige partner gekoppeld. De default betaalwijze is echter mijn zichtrekening. Hij en ik zijn uiteen sinds 8 jaar en vanwege zijn aggresieve aard werd alle contact verbroken. Nu dit jaar had ik veel onkosten door een ernstig ziek huisdier en ik wou onkosten spreiden door mijn visa kaart te gebruiken voor enkele online aankopen betaald via paypal. Aangezien ik mijn visa kaart zelden gebruik en de 4 laatste cijfers niet ken, en er geen naam bij staat (bij gebruik Paypal) stond ik er geen moment bij stil dat de gelinkte kaart niet de mijne is. Mijn ex heeft nu blijkbaar een geschil hiervoor geopend voor ongeoorloofd gebruik. Ik kreeg melding van dit geschil van Paypal als zijnde ik het geschil had geopend. Na een eerste verbazing en daarna een zoektocht ontdekte ik wat er gebeurd was. Ik wil dit nu rectzetten en heb meerdere keren met mijn bank contact gehad, met worldline (uitgever van kaarten) maar liep overal op een muur. Niemand kan me helpen. Ik stuurde toen met bang hart een mail naar mijn ex maar zonder reactie. Het kan zijn dat hij zij wrede zelf is en hier genoegdoening uit haalt, maar het kan ook gewoon zijn dat hij mijn mails geblokkeerd heeft. Zijn GSM nummer heb ik niet meer. Ik weet niet wat ik nog kan doen. Wat staat er mij te wachten, wat kan er gebeuren, hoe kan ik mensen overtuigen dat het echt geen kwaad opzet is? Zoveel vragen... Het gaat trouwens om een totaal van ongeveer 200 euro. Ik kan en wil dat betalen maar ik weet niet hoe. Ik weet ook niet bij welke financiële instelling mijn ex zit en het geschil opende. Kan iemand mij helpen met mijn vragen? Gaat dit aanzien worden als fraude?