Wij kregen eergisterenavond bezoek van 2 agenten.
Zij meldden dat zij op controle kwamen aangezien mijn dochter van 12 de politie zou gebeld hebben dat zij alleen thuis was met 2 mannen.
Mijn vriend en ik schrokken ons een bult want wij waren al enkele uren thuis tv aan het kijken terwijl mijn dochter sliep en op geen enkel moment was ze alleen thuis geweest, laat staan met 2 mannen bij haar.
Ik haalde mijn dochter uit bed en zij ontkende het telefoontje gepleegd te hebben. Haar oproepenlijst bevestigde dit. Mijn dochter was in shock.
De agenten concludeerden dat hier niks aan de hand was en maakten daar melding van. Ze excuseerden zich voor het storen met de boodschap dat zij verplicht zijn langs te komen na zo een melding.
Gisteren vernam ik van haar papa dat ze 2 weken geleden ondervraagd zou zijn geweest door sociale politie tijdens het beoefenen van haar hobby (karting).
Mijn dochter durfde dit niet vertellen uit angst dat ik haar niet meer zou toestaan haar hobby verder te beoefenen.
Ik viel nogmaals compleet uit de lucht.
Het is mij wel duidelijk dat iemand foute bedoelingen heeft en het niet schuwt om leugens te gebruiken in een poging ons in een slecht daglicht te stellen.
Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de politie om klacht neer te leggen wegens laster en eerroof aangaande de persoon die hun eergisteren opbelde met foute informatie.
Ik zou heel graag weten tegen wie ik mij moet verdedigen en wie achter deze laffe aanval zit.
Kan ik dit te weten komen of krijgt deze persoon bescherming door de privacywet?
Ik vind het wel hard dat dit zomaar kan.
Zijn er stappen die ik verder kan ondernemen om mijn gezin te beschermen?
Alvast bedankt!