ex weigert te melden dat dochter werkt en alimentatie loopt verder

PatrickH
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ex weigert te melden dat dochter werkt en alimentatie loopt verder

#1 , 11 mei 2025 16:45

Er zijn 2 dochters.
1 studeert en de andere heeft gestudeerd en is pas beginnen werken.
Door een vonnis van de rechtbank wordt voor beide dochters samen een alimentatiebedrag van 670 € afgehouden van mijn invaliditeitsuitkering door de CM.
Nu weigert mijn ex de CM officieel in te lichten dat 1 dochter is beginnen te werken.
Bijgevolg wordt er nog steeds het volledige bedrag van 670 € van mijn uitkering afgehouden.
De CM zegt dat ze niks kunnen doen zonder officiële melding daarvan door mijn ex of haar advocaat.
De juridische dienst van het OCMW zegt dat mijn ex ten onrechte het bedrag van die ene dochter int en dat ik mij best tot de RB van 1-ste aanleg kan wenden om de loondelegatie voor 1 kind af te schaffen.
Dat zal me dus advocaatkosten opleveren.
Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

eylis

#2 , 11 mei 2025 18:58

Dan zit het interne beleid van de CM wat dit soort zaken betreft niet helemaal snor.
Meldt aan de CM dat de bewijslast in deze eigenlijk bij de verkrijger ligt.
Als uw dochter bij dezelfde mutualiteit is aangesloten, ziet de CM zélf of het kind reeds zelfstandig aangesloten is (en dus werkt).Stel voor dat de CM de gelden voorlopig op de CM-rekening houden tot de moeder de bewijzen doorstuurt. U heeft ze dan niet onrechtmatig geïnd en de gelden zijn toch beschikbaar als zou blijken dat dochterlief er toch recht op heeft. Laat weten aan de CM dat het niet de bedoeling kan zijn dat u gerechtskosten moet betalen om een situatie die helder is. (Nazicht aansluiting dochter?)De rechtbanken krijgen de achterstand echt niet meer bijgewerkt...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2025 19:29

Wat staat er in het vonnis qua welke voorwaarden / meldingen et moeten doorgeven worden er door wie.

In elk geval geval de partij in het vonnis met een AS in kennis stellen dat men zich aan het vonnis moet houden en verplicht is de nodige info vrijwillig mee te delen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”