niet vergunde woning

Aiko.101
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

niet vergunde woning

#1 , 11 mei 2025 12:41

hallo allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar want er lijkt niemand te zijn die echt goede info wil geven over mijn project.
Ik ben al bij de gemeente geweest maar deze persoon had zo een sterke mening en voor oordeel dat ik er niks feitelijk meer te weten ben gekomen.

Ik heb een huis op het oog. Deze is helaas niet vergund geacht. Ik mag er wel mijn domiciel op zetten en moet niks afbreken.

Nu reizen dus de vragen:
* Mag ik deze woning in de toekomst verhuren?
* Kan ik na X aantal jaren een vergunningstoestand aanvragen?
* De woning is voor 1980 gebouwd dus de 30 jaar termijn is verlopen maar wat houd dit precies in?

Ik weet dat het veel onzekerheid met zich mee brengt en waarschijnlijk zeer veel papier werk met zich zal bezig houden maar dit is de 1ste woning na het bezoek van zeeer veeel woning waar ik het gevoel had dat ik tot rust kwam en dat is belangrijk voor mij.

Groetjes
Aiko

mava105

#2 , 11 mei 2025 16:19

Je kan er ook een torenhoge boete voor krijgen, als ze niet geregulariseers is voor datum xxxxxx

LennieK

#3 , 12 mei 2025 10:47

Wij hebben geen glazen bol, we kunnen dus niet zeggen wat je al dan niet in de toekomst zal mogen doen.

Als de Vlaamse regering bijvoorbeeld zou beslissen dat een woning zonder de nodige stedenbouwkundige vergunningen geen conformiteitsattest kan krijgen, dan zal je inderdaad niet meer mogen verhuren.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”