1) ik heb mijn huur altijd correct blijven betalen. Ik ben gepensioneerd en bijna 70 jaar.
2) ik werd door de verhuurder (makelaarskantoor) niet schriftelijk op de hoogte gebracht van huurindex aanpassing gedurende de jaren 2022, 2023 en 2024.
3) In 2022 kreeg ik een brief aangetekend om extra onkosten te betalen.
Per maand betaal ik 135,00 euro voor water en verwarming. Daar ik individuele tellers (met eigen nummeridentificatie op de teller) heb voor water en verwarming vroeg ik de makelaar, met aangetekende brief dat ik de werkelijke cijfers wou weten waarop zij zich baseerden.
4) ik kreeg aangetekende brief met antwoord waarop geen nummeridentificatie van een teller op staat en de begincijfers van de teller waren anders dan de cijfers die genoteerd werden op het contract.
5) Ik heb blijven aandringen met de vraag vanwaar zij die cijfers halen. Ik kreeg hier nooit antwoord op. Ik bleef wachten op hun antwoord.
6) Dit bleef duren en in 2023 en 2024 bleef de makelaar mij onkosten aanrekenen gebaseerd op zijn cijfers van 2021 en loog dat ze mij wel per brief hadden geschreven dat er huurindex aanpassing werd gedaan en ik huurachterstal had. Niets konden zij hiervan bewijzen terwijl ik bewijzen had dat ik geen enkel huurachterstal had.
7) Nu heeft dit zich opgestapeld en in 2024 dagvaardde de makelaar mij wegens achterstal huur en niet betalen van de extra kosten en de huurindex.
8) De rechter deed vonnis met huisuitzetting en alle kosten te betalen.
Ik vind dit zo onrechtvaardig van de rechter want zij weet dat ik niks kan doen tegen die huisuitzetting en het pand moet verlaten. Ik heb haar alle bewijzen gegeven terwijl de tegenpartij niets bewijzen had. De rechter nam gewoon alles over van de tegenpartij en negeerde mijn bewijzen.
Dat er oplichters, criminelen en dieven bestaan daar kan ik mee leven. Maar dat een rechter dit toestaat om een gepensioneerde onterecht uit het huis te zetten, dat is pas de echte crimineel!
Wie heeft er goede raad voor mij? Ik ben zo ontgoocheld.
Ik had een advocaat ter beschikking en zij weet niets meer om mij te helpen, dan alleen in beroep te gaan. Maar ondertussen moet ik de woonst verlaten.
U mag mij altijd contacteren op gbeelen292@gmail.com