Hoi allen!
In april 2024 parkeerde ik me in Brussel. De parkeerautomaat werkte er echter niet (dit gaf ik, de dag zelf, via mail ook door aan het Parkeeragentschap Brussel) en ik legde mijn schijf. In mei 2024 ontving ik een parkeerboete die ik betwiste. In oktober 2024 kreeg ik hierop de reactie dat mijn bewaar werd geseponeerd. Daarop diende ik een nieuw bewaar in. Hierin verwees ik naar de website van het parkeeragentschap zelf https://parking.brussels/nl/faq-page waarin staat dat bij buitenwerking van de automaat de schijf moet worden gelegd. Ook verwees ik naar de uitleg van een politieagent en zijn verwijzing naar de wegcode (artikel 27.3.1) waarin ook bevestigd wordt dat een schijf leggen ok is. Vandaag (april 2025, een jaar na datum!) krijg ik de droge mededeling dat mijn retributie niet kan worden gesanctioneerd omdat een defecte parkeerautomaat geen geldige reden is om niet te betalen (en dat je als gebruiker naar de dichtsbijzijnde parkeerautomaat moet).
Geen enkel woord over de tegenstrijdigheid met hun eigen artikel, noch met de wegcode.
Ik vind ook geen enkel mailadres op de website. Wat kan ik bijgevolg doen?
(En ik weet dat 'gewoon betalen' ook kan, maar ik vind dat niet correct omdat ik deed wat de wet voorschrijft)
Alvast bedankt voor jullie antwoord!