Debakkel over mazout tank

tmp123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Debakkel over mazout tank

#1 , 05 mar 2025 21:01

De Feiten
Lang verhaal kort:
Ik verhuur een woning bij het intreden van de nieuwe huurder heb ik de stookolie tank laten uitkuisen.De mazout tank betrefd een dubbelwandige bovengrondse tank die in de garage staat.Nu zijn we enkele jaren verder en heeft de huurder van de technieker het advies gekregen de tank opnieuw te laten uitkuisen gezien recente depannages opnieuw te gevolgen zijn van vuile mazout.De huurder weigerd nu de tank uit te kuisen op zijn kosten.En weigerd correct de huurgelden te storten.Onder het excuus ik heb bij erkende leveranciers getankt dit is mijn probleem niet.
Voor mij maakt ook niet uit dat u die tank liet 6 jaar geleden opkuisen of niet, vuil is vuil
Het is mijn standpunt dat ik als verhuurder men verantwoordelijkheid heb opgenomen bij het intreden.En dat het niet normaal is dat dit opnieuw dient te gebeuren.Het is in het geheel mijn zaak niet waar de huurder well of niet getankt heeft.Het is men standpunt dat de vervuiler betaald en dat elke depannage die voortvloeit uit niet gepaste brandstof of vuile mazout ten laste valt van de huurder.

Kunt u men standpunt bevestigen en bevestigen dat het opnieuw uitkuisen voor de tank te laste valt voor de huurder van uit een juridish standpunt

mbbs1024

#3 , 09 mar 2025 23:11

Mijn tank is bijna 40 jaar oud, werd nog nooit gereinigd, en ook nog nooit last gehad van vuil in de brander.
Hangt je aanzuigleiding gewoon niet te laag, zodat ieder vuiltje aangezogen wordt, of laat de huurder, bij het vullen van de tank, de CV ketel aan staan, in plaats van een tijd te wachten tot alles terug naar de bodem gezonken is ?
Het eerste lijkt me de verantwoordelijkheid voor de verhuurder, het tweede voor de huurder.

Reclame

tmp123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2025 01:14

Bij mij thuis heb ik dat zelf ook nog nooit moeten doen.Heb ook rondgevraagd bij famillie daar was blijkbaar ook niet gebeurd.Vandaar dat ik dit een abnormaale situatie vind zeker gezien bij het starten van hun contract de tank werd gereinigd(6j) en nu opnieuw zou moeten gebeuren.

Terug naar “Huren”