Factuur gekregen op verkeerd adres

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Kiekendief
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Factuur gekregen op verkeerd adres

#1 , 28 feb 2025 21:48

Er is een factuur voor mijn echtgenote toegekomen in het appartementsgebouw
van haar moeder, een adres waar mijn echtgenote nooit gewoond heeft, of ingeschreven was.(Wij wonen in Gent, de moeder in Brussel)
Die is daar blijven liggen en ondertussen is een factuurtje van goed 23 euro opgelopen tot bijna 110 euro, voornamelijk 'schadevergoeding' en 'intresten'. Via een incassobureau uiteraard(Intrum).

Nu mijn vraag is, hoe kunnen wij in godsnaam een factuur betalen als ze niet bij ons thuis toekomt? Het lijkt me nogal onrechtvaardig om nu zowat 4x het originele bedrag te moeten betalen, zonder ooit een factuur gezien te hebben...?

Mijn gevoel zegt dat dit aan te vechten is, maar is dat ook zo?

Alvast bedankt!

Kiekendief
Topic Starter

#2 , 28 feb 2025 22:16

Neen is een factuur van een medisch labo. Was gewoon van een bloedonderzoek bij de dokter(in Gent).
Hoe ze aan dat adres gekomen zijn, geen idee... mijn vrouw is daar dus zelfs nooit ingeschreven geweest...

denlowie

#3 , 01 mar 2025 09:07

Dit is toch onwaarschijnlijk hoe ze zomaar het adres van de moeder gebruiken nu Alles bij de dokter digitaal verwerkt word via de rijksregister nummer.
Het aanvechten ??
Zal je meer dan 110€ gaan kosten en niet zeker kan zijn dat je dit gaat winnen.
Want zeg zelf hoe komen ze aan het adres ??
Mocht ik u zijn zou ik toch even het adres nazien welk verbonden is met je rijksregister .
Je kan dit zelf doen moet een kaartlezer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 01 mar 2025 09:33

Hier gaat toch ergens een verkeerd adres doorgegeven zijn, want het is duidelijk geen willekeurige vergissing.

LeenW

#5 , 01 mar 2025 10:38

De vraag van TS was inderdaad of hier nog iets aan te doen valt, maar het antwoord hangt wel er van af wie de fout heeft gemaakt. Vandaar dat ik de vraag stel waar het hier is misgegaan, dan kunnen we verder bekijken wie er daarvoor moet opdraaien.

Kiekendief
Topic Starter

#6 , 01 mar 2025 12:46

De moeder is nooit gekend geweest bij die huisarts. Wij wonen al 10 jaar samen en hebben op 4 verschillende adressen gewoond in die tijd, geen ervan zelfs maar in de buurt van Brussel, waar de moeder altijd gewoond heeft.
Dus zou ook niet weten hoe mijn vrouw haar rijksregister gelinkt zou kunnen zijn met het adres van haar moeder, waar ze nooit ingeschreven is geweest... Maar we zullen het eens checken.
En ja, volledig akkoord dat die rekening niet had mogen blijven liggen bij de moeder. Maar we hebben er niet super veel contact mee, en die is zelf ook niet altijd even goed met rekeningen betalen, if you know what I mean...

Bon, ik zal het rijksregister checken en eens bellen naar dat medisch labo. Bij het incassobureau waren ze alleszins niet behulpzaam lol...

Kiekendief
Topic Starter

#7 , 01 mar 2025 13:06

Ter info, alle andere rekeningen van ziekenhuizen, dokters of wat dan ook komen gewoon bij ons thuis aan, enkel deze ene rekening niet lol...

mava105

#8 , 01 mar 2025 16:33

Informer ook eens bij het ziekenhuis zelf en vraag hoe ze aan dat adres komen

basejumper

#9 , 02 mar 2025 14:26

Beste

Het incasso bureau heeft dan blijkbaar wel uw correct adres gevonden om de som en intresten bij u op te vragen. Ik zou de hoofdsom zonder kosten betalen aan het ziekenhuis/labo en tegelijk eennaangetekend schrijven aan schuldeiser richten waarin u boete of intresten afwijst omwille van foutieve adressering. Het feit dat de moeder het niet bezorgde doet geen afbreuk aan uw rechten. Of de moeder of een vreemde de factuur foutief ontving genereert geen enkel recht ten aanzien van de schuldenaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Kiekendief
Topic Starter

#10 , 04 mar 2025 21:54

Opgelost.
Heb contact gehad met het labo.
We mogen gewoon de originele factuur betalen, zonder extra kosten. Blijkbaar heeft de huisarts een verkeerd adres doorgegeven. Zijn praktijk was nochtans in onze straat...

mava105

#11 , 05 mar 2025 09:39

. Zijn praktijk was nochtans in onze straat...
Doet niets terzake. Tegenwoordig kan een adres doorgegeven worden met een gewone muisklik, en dan is een vergissing snel gemaakt

Terug naar “Stel een vraag”