Beste
Op 21/12/2024 ging ik naar een zaaltje kijken voor een communiefeest.
We bevestigden mondeling dat we de zaal zouden nemen. Ik vroeg of ik een voorschot diende te betalen of nog iets moest bevestigen, niet nodig. De dag zelf oke.
Op 24/02/2025 ontving ik een sms'je met daarin: " Ik was nu aan het twijfelen, jullie huren voor 26/04"?
Ikzelf had zoiets van oei, vergeten? OF te druk om alles op te ruimen of ter beschikking te stellen?
Ik bevestigde vriendelijke op bericht dat dit inderdaad 26/04 werd gevraagd, dat ik zeker in de voormiddag moet decoreren om tegen 12h klaar te zijn; Nadien het Vormsel van mijn zoon. Ik stelde ook de vraag of het vrijdag vrij is én er een mogelijkheid is om eventueel daags voordien savonds te decoreren.
Antwoord: vrijdag is niet vrij. De zaterdag ligt definitief vast? Het mag ook anders de zondag zijn.
Daarop stuurde ik terug dat dus Zaterdag inderdaad vast ligt, de zondag geen optie is. Catering al werd besteld.
En/Of ik zeker kon zijn dat ik op zaterdag kan klaarzetten.
Antwoord: Het is bezet op donderdag en vrijdag, maar op zaterdag vanaf 8h kunt u klaarzetten.
-> ik heb hierbij een heel raar buikgevoel, van wat als niet klaar. We staan onder tijdsdruk tot klaarzetten.
Ik stuurde haar vriendelijk dat ik het gevoel had het druk was en me wat zorgen maakte over de tijdspanne. Ook voor plaatsing tent en springkasteel. En of er toch nog een mogelijkheid was om de afspraak/bevestiging te annuleren.
Ik kreeg daarop kort een antwoord, je moest dan maar 2 dagen hebben gereserveerd ( dus 2 keer betalen). En al enkele interesses moeten weigeren. De datum ligt vast.
=> wat ik in twijfel trek, anders stuur je geen bericht met de vraag welk datum het weer was bij ons of de vraag voor evt op zondag te laten doorgaan.
Ik kaart nogmaals de tijdsdruk aan en ook dat het ons een onzeker maakte en een 'druk' gevoel gaf, weinig ruimte tot klaarzetten enzo of iets op voorhand te laten leveren. Dat ik hun locatie top vindt, en zal blijven doen, en het zeker nog aanbeveel en ikzelf ook later nog wil op terug komen.
Daarop krijg ik kort een bericht: Dus daarom skip je en ben je ons niks verschuldigd?
Gelieve de helft te storten op mijn rekening. Met het bedrag en rekeningnummer.
Kan zoiets maar?
Ik snap inderdaad, en is tegen mijn principe ook, om zomaar iets om te gooien. Maar ik ben nog 2 maand op voorhand; Geen voorschot. En een definitieve bevestiging van haar kant trek ik in twijfel door het eerder ontvangen berichtje.
Als ik het bedrag niet zou betalen, dat ze als schade eist. Kan ze me nog iets maken?
Hopelijk hierin meer duiding wat aanvaardbaar zou zijn qua bemiddeling.