De verhuurder beweert echter dat ik degene ben die de deadline heeft gemist en dat ik hem een schadevergoeding moet betalen (alle documenten die ik naar de verhuurder heb gestuurd, heb ik ontvangen van het huurderssyndicaat, er was geen andere correspondentie gedurende de hele opzegtermijn)."Betreft: tegenopzegging van de huurovereenkomst voor de het appartement, gelegen te XXXXXXXXXXXX XXXXX XXXX Geachte, Wij verwijzen naar uw opzeggingsbrief van 12 october 2023 waarin u onze huurovereenkomst 01 september 2014 het appartement gelegen te XXXXXXX XXXXXXX XXXXX vroegtijdig heeft opgezegd voor persoonlijk gebruik. Overeenkomstig artikel 3, § 5, vierde lid van de woninghuurwet van 20 februari 1991, beëindigen wij op onze beurt de huurovereenkomst met inachtneming van een opzeggingstermijn van één maand, zonder vergoeding verschuldigd te zijn. Wij zullen de woning dan ook verlaten op 30 april 2024 zijnde de datum waarop de opzeggingstermijn ten gevolge van deze tegenopzegging ten belope van één maand verstrijkt. Naar aanleiding van de beëindiging van de huurovereenkomst zullen wij u tegen het einde van de opzeggingstermijn telefonisch contacteren om een afspraak te maken voor de overhandiging van de sleutels van de "
' 12 Oktober 2023
Mr en mevr XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXX
XXXXXXXXXX X
XXXX XXXXXXX
Beste tengevolge van de vele mankementen aan het appartement gelegen XXXXXXXXX X , de vloer vensters, keuken, terras ondergelopen muur, regenton ,balustrade, schimmels, enz.
Hebben wij besloten om een totaal renovatie door te voeren daardoor zullen Jullie moeten verhuizen, u heeft daarvoor ze maanden tijd om een andere woning te vinden vanaf
1 November 2023
Wij verwachten dan ook dat wij na zes maanden op 1 Mei 2024 aan ons appartement kunnen verbouwen.
Wij danken jullie voor de voorbije jaren en hopen dat jullie vl een goed appartement kunnen vinden
Hoogachtend XXXXXXX i XXXXXX.
XXXXXXXXX
XXXXXXXX '
dit is in antwoord op mijn korte termijn opzegging van 25 maart 2024Lees ik het goed dat je in oktober je opzeg ontving, en pas in februari, 3 a 4 maand daarna geantwoord hebt, en hem vertelde dat je de opzeg niet aanvaard omdat deze niet correct gedaan is?
Om dan daarna toch deze opzeg te willen gebruiken om op korte termijn weg te gaan zonder extra te moeten betalen?
Je kan m.i. niet en zeggen dat iets ongeldig is, en dit toch aanroepen als een geldige opzegging?