Hallo,
ik heb een wat ongewone situatie. Ik besefte begin december dat het toch lang geleden was dat ik nog eens een factuur van Farys had ontvangen. Toen ik dit nakeek bleek dat ik in heel 2024 geen factuur had gekregen. Ik nam telefonisch contact op en daar bleek dat er wellicht een omwisseling is gebeurd met mijn onderbuur. Die was een wanbetaler en is in november 2023 vertrokken. Zijn meter is afgesloten, maar ik gok dat ze per vergissing mijn meter administratief hebben afgesloten (slechts één cijfer verschil). De mevrouw aan de telefoon ging het doorgeven aan de boekhouding.
Ik kreeg begin januari het formulier voor de jaarlijkse meteringave en heb dat ingevuld op de website en nam nog eens telefonisch contact op omdat ik niets meer vernomen had. Ze vermoedden dat door de feestdagen het antwoord wat op zich liet wachten. In het verleden kreeg ik mijn jaarafrekening altijd de tweede week van januari. Nu zijn we eind januari en ik heb nog steeds niet ontvangen. Ik heb ook geen toegang meer tot myfaris, mijn e-mailadres is er onbekend en je kunt niet zomaar een account aanmaken.
Dit lijkt een luxeprobleem, maar ik wil natuurlijk vermijden dat wanneer ik hier ooit vertrek, ik een afrekening van jaren ver ontvang. Dan zou het wel eens een vergiftigd geschenk kunnen zijn. Ik zou verwachten dat ik veilig zit omdat ik wel al twee keer mijn jaarlijkse meterstand heb ingegeven, maar mijn vraag is dus wat ik nu dus best doe om niet ooit over x aantal jaar een afrekening van duizenden euro's te ontvangen? Of kan dat sowieso niet?