terugvordering teveel betaald loon

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
s_vdb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

terugvordering teveel betaald loon

#1 , 28 jan 2025 13:09

Beste,
Ik ga binnenkort aan de slag als doctoraatstudent. Nu zie ik dat mijn nettobezoldiging op mijn contract hoger is dan in de loonschalen van de universiteit aangegeven is. Vermoedelijk is er naar een verkeerde loonschaal gekeken.
Nu is mijn vraag, aangezien zowel de universiteit als ikzelf dit contract hebben getekend, kan de universiteit op het einde van het jaar het teveel betaalde bedrag nog terugvorderen?

Alvast bedankt

LeenW

#2 , 28 jan 2025 13:45

Waarom de "fout" dan nu niet al signaleren, voor u er aan begint?

Luc6580

#3 , 28 jan 2025 13:59

als dit loon op de door beide partijen ondertekende overeenkomst staat, is deze geldig.
Loonschalen worden meestal aan index 100 opgelijst.
Is het bedrag op het contract niet hoger door de momentele index die hoger is dan 100?

Reclame

s_vdb
Topic Starter

#4 , 29 jan 2025 11:12

[/q

Omdat ik me afvroeg als je met beide partijen een contract tekent, dit dan niet als bindend wordt beschouwd.

s_vdb
Topic Starter

#5 , 29 jan 2025 11:12

als dit loon op de door beide partijen ondertekende overeenkomst staat, is deze geldig.
Loonschalen worden meestal aan index 100 opgelijst.
Is het bedrag op het contract niet hoger door de momentele index die hoger is dan 100?
Met de hogere index dan 100 bovenop de loonschalen werd reeds rekening gehouden

Lanox

#6 , 29 jan 2025 11:34

Als ik bij een werkgever onderhandel over mijn loon heb ik geen boodschap aan zijn loonschalen. Het enige wat voor mij van belang is, is het loon dat wij onderling afspreken. Wie gaat er nu naderhand op die onderhandeling terugkomen met de boodschap: "ik denk dat ik teveel gekregen heb"?

LeenW

#7 , 29 jan 2025 11:41

Als ik bij een werkgever onderhandel over mijn loon heb ik geen boodschap aan zijn loonschalen. Het enige wat voor mij van belang is, is het loon dat wij onderling afspreken. Wie gaat er nu naderhand op die onderhandeling terugkomen met de boodschap: "ik denk dat ik teveel gekregen heb"?
In de privé, ja. Voor een doctoraatsstudent liggen die loonschalen in principe vast. TS mag mij verbeteren, maar ik denk niet dat er veel onderhandelen aan te pas is gekomen?

Met het oog op eventuele toekomstige procedures, zou ik ook denken dat TS de Universiteit meer nodig heeft dan omgekeerd.

Sirkii

#8 , 29 jan 2025 12:17

Is uw netto BELASTBAAR inkomen te hoog (of bruto loon) of is er te weinig belasting ingehouden waardoor je “te veel” netto uitbetaald krijgt?

Terug naar “Stel een vraag”