ik woon nu al enkele maanden in een nieuw huurhuis. Bij het bezichtigen van de woning zag ik dat de onderbuur stevig aan het verbouwen is, en vroeg aan zowel de vorige huurder als de verhuurder tussen welke uren dit voorkomt en of er hierdoor veel lawaai is.
Er werd mij toen verteld dat dit enkel tussen 7 en 15u is, en dat het niet overdreven luid is. Ik heb al eens langs een buurman gewoond die langdurig werken uitvoerde, leuk was het natuurlijk niet maar met wat oordoppen was het zo opgelost.
nu, van dit lawaai wordt ik gek. Het is dagelijks, op willekeurige uren, en ook op zaterdag en zondag. Het is continue geboor (betonboor zelfs), het heeft meerdere migraine aanvallen uitgelokt, geen enkkele oordoppen werken. Ik voel de vloer trillen als hij werkt.
Ik heb het geluid al meermaals opgenomen. ik snap dat men in eigen huis tijdens bepaalde uren zo veel mag werken als men dat wil, maar ik heb zelfs van straatwerkers nog nooit dit niveau van geluid gehoord. het is ronduit pijnlijk, ik kan niet eten, ik kan niet rusten, de hele buurt hoort het.
Mijn bovenbuurvrouw heeft als meermaals gevraagd aan hem om tenminste een seintje te geven (zodat we snel kunnen vertrekken en het niet moeten aanhoren omdat er eten op het vuur staat bv!), maar dat 'kan niet'.
Zijn er geen wetten die ons mogelijk kunnne beschermen van deze mate van overlast? Zelfs als hij staat te kloppen is het net alsof hij op mijn muur klopt. Uren op een dag. Hij zegt dat het nog zeker 2 jaar zal duren.
Indien er niets aan te doen valt, hoe kan ik mijn één jarig contract verbreken? Aangezien mij is wijsgemaakt dat het rustig zou zijn, heb ik natuurlijk geen zin in het betalen van een opzegvergoeding.