parkeren op invalideplaats

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ingmu
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

parkeren op invalideplaats

#1 , 10 jan 2025 12:50

Beste, ik gebruikte een invalideplaats om iets af te halen bij een broodjeszaak, een politie in burger stond naast mijn wagen toen ik terugkwam en zei dat hij mij een boete gegeven had. Ik antwoordde: ik was amper 3 minuten weg. Ik zelf heb een bewonerskaart in die straat, maar er was geen plaats meer en ik moest dringend terug op mijn werk aanwezig zijn. Kan ik iets doen om de boete te bezwaren? Ik bleef vriendelijk tegen de politieagent in burger en zei: " allé bedankt, jij moet ook je werk doen hé" , dank voor jullie advies Inge

LeenW

#2 , 10 jan 2025 13:03

Is dit een serieuze vraag? Normaal leert men ergens in de lagere school dat men in geen enkele omstandigheid op een invalideplaats mag parkeren.

basejumper

#3 , 10 jan 2025 15:54

Beste

Je mag op een invalide plaats stilstaan om te laden en te lossen. Je mag er niet parkeren.
Algemeen : de houding van ‘ ik heb volgens mezelf een valabele reden om de verkeersregels niet te volgen en ik maak dus mijn eigen regels is niet aanvaardbaar’. Ook ‘al heeft u weinig tijd en moet u dringend gaan werken’ gelden de verkeersregels. Het feit dat u uw belang hoger inschat dan dat van een gehandicapte is bedenkelijk. Dit is een overtreding tweede graad. En een reden tot takelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

jef007

#4 , 11 jan 2025 12:25

rijdt u dan ook voorbij het rood licht?? als u dreigt te laat te komen op uw werk??
spijtig dat uw auto niet getakeld werd!!

Terug naar “Stel een vraag”