Terugbetaling huurwaarborg

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Rdg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling huurwaarborg

#1 , 08 jan 2025 10:28

Hallo

Eind oktober 2024 is mijn huurcontract afgelopen, alles was in orde en mijn huurwaarborg zou teruggestort worden.
Flashforward naar 1 januari 2025, wanneer ik mijn waarborg nog steeds niet terug gekregen heb en een reminder stuur naar mijn voormalige huisbaas. Die geeft aan dat zij het document getekend hebben en teruggestuurd hebben naar de immomakelaar, die alles in orde zou brengen met Korfine. Ik heb intussen bijna een week geleden de mail van de voormalige huisbaas geforward naar de immo met de vraag waarom mijn huurwaarborg nog niet werd teruggestort en ik krijg geen antwoord. Als ik inlog bij Korfine zie ik dat er nog niets veranderd is.

Mijn huisbaas was altijd heel inschikkelijk en heeft nooit geïndexeerd of moeilijk gedaan dus ik vind het vreemd om hem nu in gebreke te stellen voor een actie van de immo. Wat zou de meest logische next step zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

mava105

#2 , 08 jan 2025 11:57

Al aan gedacht dat één van hen op verlof zou kunnen zijn.

pho450

#3 , 08 jan 2025 12:01

Om te beginnen kan al eens bellen naar het immokantoor. Luister eens wat ze te vertellen hebben.

Reclame

Sirkii

#4 , 08 jan 2025 13:04

Kontkteer zelf Korfine en vraag wat ze nodig hebben om de huur vrij te geven. Vraag dan aan de huisbaas om dit (al dn niet via u aan Korfine) te bezorgen.

Rdg
Topic Starter

#5 , 08 jan 2025 14:00

Al aan gedacht dat één van hen op verlof zou kunnen zijn.
Ik heb geen OOO terug gekregen, wat je wel zou verwachten als ze met vakantie zijn. En ik had daar al rekening mee gehouden, naast de contactpersoon stond ook het algemene contactadres in cc. Verder is dat eigenlijk ook mijn probleem niet, dat geld had al op mijn rekening moeten staan.

Thomas Morus

#6 , 09 jan 2025 19:47

U hebt enkel een relatie met de verhuurder. Hij moet het nodige doen,, nml korfine verzoeken de waarborg terug te storten aan de ex-huurder. Een immokantoor is een derde en kan daarom korfine geen toestemming geven voor de vrijgave.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Stel een vraag”