Huur - registratie contract na opzeg

Thans
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur - registratie contract na opzeg

#1 , 27 dec 2024 12:00

Ik huur een huis. Het huurcontract en de plaatsbeschrijving waren niet geregistreerd. Ik heb toch een opzegtermijn van 3 maanden gedaan omdat ik dat correct vond tov de eigenaar. Veertien dagen voor het einde van mijn opzeg (einde is 31/12) heeft ze beide toch geregistreerd. Is deze registratie nog wettelijk?
Bedankt.

Blaatpraat

#2 , 27 dec 2024 13:47

Die registratie maakt geen enkel verschil voor u (of haar) op dit moment.

Thans
Topic Starter

#3 , 27 dec 2024 18:28

Ik vroeg me gewoon af waarom ze dat nu nog gedaan heeft en of dat nog wel mocht.
Ze wil nu ook geen afspraak maken om de sleutels te overhandigen en de plaatsbeschrijving bij vertrek op te maken. Dat kan volgens haar allemaal ergens in januari nog. Volgens mij moet dat ten laatste op 31/12.

Reclame

KJ86

#4 , 27 dec 2024 20:52

Misschien verwacht de verhuurder veel huurschade.
Als die naar het vredegerecht gaat, kan dat papierwerk maar beter in orde zijn. Beter laat dan nooit!

mava105

#5 , 28 dec 2024 09:37

Stuur verhuurstern NOG VOOR 31/12 een aangetekend schrijven met de vraag een afspraak te maken VOOR einde huur, dus VOOR 31/12/2024 24 uur, Om de sleutels te aanvaarden en de uitgaande PB op te maken. Dan heb je bewijs dat ze zelf een latere datum heeft vastgesteld, en kan dat niet gebruikt worden, om later eventueel een langere huurperioide tye claimen. Stuur een kopie van dat schrijven ook via de gewone post, want met de drukke dagen voor de post, zou uw AS te laat kunnen aankomen. De datum van de opzeg die na de datum van registratie valt, telt niet, en is dus ongeldig.

Terug naar “Huren”