Huiszoeking op heterdaad

Samn10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huiszoeking op heterdaad

#1 , 07 dec 2024 07:00

Fictieve situatie:
Er is een inbraak gebeurd. Een persoon wordt in de onmiddellijke omgeving aangetroffen met het gestolen waar, dat hem linkt aan de inbraak. De persoon wordt gearresteerd door de politie. De politie mag vervolgens een huiszoeking op heterdaad uitvoeren op zijn verblijfplaats.

Vraag 1: wat als de persoon toegeeft een garagebox te huren enkele straten verder (een ander adres dus)? Mag de politie ook deze garagebox doorzoeken? Wordt de garagebox aanzien als aanhorigheid van het verblijfsadres, ook al zijn dit andere adressen?

Vraag 2: wat als het verblijfsadres afwijkt van het inschrijvingsadres? Mag de politie vervolgens zoeken op beide adressen, of enkel op het verblijfsadres?

lukasi

#2 , 07 dec 2024 09:18

Huiswerk?
Geef eens eerst JOU redenering hoe je tot JOUW conclusie zijt gekomen en dan denk ik dat je veel meer sympathie ga hebben voor je vraag.

Samn10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2024 11:20

Huiswerk?
Geef eens eerst JOU redenering hoe je tot JOUW conclusie zijt gekomen en dan denk ik dat je veel meer sympathie ga hebben voor je vraag.
Neen, geen huiswerk. Ik heb nog geen conclusie, anders zou ik het niet vragen.

Reclame

LeenW

#4 , 07 dec 2024 11:25

Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor mensen met echte problemen. Discussiëren over fictieve situaties kan soms interessant zijn, maar helpt niemand vooruit.

lukasi

#5 , 07 dec 2024 13:09

Huiswerk?
Neen, geen huiswerk. Ik heb nog geen conclusie, anders zou ik het niet vragen.
geef dan je redeneringen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”