Hoi,
Eind vorig jaar heb ik een casco appartement gekocht. Zowel in de reservatie (Oktober 2009) als in de verkoopscompromis (2 december 2009) heb ik telkens de vermelding laten zetten dat een van de voorwaarden van deze verkoop was dat de verkoper een deur en een raam met minstens 5 cm zou verhogen binnen een termijn van 30 dagen.(Indien dit niet zou gebeuren is het voor mij niet mogelijk om chape te leggen, want tussen de onderkant van de deur en de vloer zit maar 5cm nu.) De akte verleed normaal op 22 januari 2010. Op dat ogenblik had de verkoper nog steeds niets aangepast. Ondanks de reeds verstreken termijn. Mijn notaris heeft alles nu opgeschoven naar 22 februari 2010.
Deze week krijg ik van de bouwheer/verkoper te horen dat de aanpassingen niet mogelijk zijn omdat er blijvende schade zou zijn aan het gebouw. (Hij heeft nochtans zelf deze oplossing voorgesteld 4 maanden geleden en beweerde in januari dat de ramen besteld waren maar dat er vertraging was omdat ze van Italie moesten komen.)
Vraag is nu wat mijn opties nu zijn.
Is het nog mogelijk om de verkoop toch niet door laten gaan? Of moet ik sowieso het bedrag betalen en dan gaan procederen om het terug te krijgen? Schadevergoeding? (hier staat iets over vermeld in compromis). Juridische stappen om het toch nog te verhogen?
Kan iemand me hier advies over geven?
Bedankt!!