Slagen en verwondingen

Corentin6896
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 09 okt 2024 09:46

Beste,

Ik ben een 3 tal maanden geleden slachtoffer geworden van ernstige slagen en verwondingen, hierdoor ben ik twee weken werkonbekwaam verklaard en volg nu kinesitherapie.Nu vroeg ik mij af welke stappen ik dien te nemen voor de gemaakte kosten terugbetaald te krijgen?

Groeten

Corentin6896
Topic Starter

#2 , 09 okt 2024 11:00

Nog een vraagje, wanneer spreekt men van poging tot doodslag? Aangezien er een fles vol op mijn slaap geslagen is geweest. Hierdoor heb ik een snede van 5 cm opgelopen en ben ik bewusteloos gegaan.
Alvast bedankt

GB2702

#3 , 09 okt 2024 11:38

Heb je aangifte gedaan, dan kan je met een pv-nummer de verzekering ook aanspreken deze zullen dan het nodige kunnen doen.

Reclame

Corentin6896
Topic Starter

#4 , 09 okt 2024 13:19

Ik heb aangifte gedaan, maar ik heb geen hospitalisatieverzekering. Kan ik hier dan nog gebruik van maken?

KJ86

#5 , 09 okt 2024 13:22

Familiale verzekering en niet de hospitalisatieverzekering!

Corentin6896
Topic Starter

#6 , 09 okt 2024 13:42

Oké bedankt, zijn er nog ander stappen die ik moet ondernemen? Ik wacht momenteel op het parket,maar hoor geen vooruitgang in de zaak.
Bedankt

Franciscus

#7 , 10 okt 2024 10:53

Dat kan maanden duren. Ook moet gekeken worden in hoevere dat u werkonbekwaamheid bent of zult blijven. Dus alle facturen en documenten bijhouden. Uw ziekenfonds kan daarbij helpen.
U kan steeds een navolgende PV laten opstellen bij politie zodat op die manier parket en later rechtbank weet hebben van uw schade.
Werkongeschiktheid slaat ook op feit dat u de gewone dagdagelijkse bezigheden niet kan uitvoeren.
Ook psychische morele esthetische schade kan gevraagd worden naast materiële schade of gederfde inkomsten of extra bijstand van derden om u te behelpen.
Wat het juist is wordt door de rechtbank ten gronde uiteindelijk beslist in het vonnis.
Wat is de code in het Pv nr?
Zal vermoedelijk omschreven zijn als ( wederzijdse) opzettelijke slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg.

Is tegenpartij gearresteerd en voorgeleid bij uw weten.

DavidS_Sipli

#8 , 18 apr 2025 22:30

Kan erover meespreken, de lakse houding van de politie en het gerecht. Klassenjustitie. Maar goed, diegene vandaag de dag nog in het gerecht geloven kunnen evengoed van een andere planeet komen. "De gerechtelijke molen" gebruiken ze dan als excuus.

Franciscus

#9 , 19 apr 2025 12:00

Snap uw antwoord niet goed.
of er al of niet levensgevaar was is een beslissing van een dokter of een door de rechtbank aangestelde wetsarts die op basis van het medisch dossier aangeeft dat de slag mogelijk betrokkene in levensgevaar heeft gebracht.

Alleen al de politiezone Antwerpen is goed voor bijna 150.000 PV 's en navolgende die allen naar het parket / onderzoeksrechter worden gestuurd.
Gemiddeld aantal dossiers bij een jeugdrechter ligt rond de 500 per jaar - de behandelen zaken.
Een parketmagistraat kan gezien het aantal werkuren maar een klein gedeelte van de doorgestuurde zaken van alle politiezones in hun ambtsgebied behandelen.

Per zitting komen er soms 40 tot 60 zaken voor een rechtbank.
Sommige zaken duren meerdere dagen en bevatten duizenden pagina's
Al naargelang de zwaarte (zijn de parketcodes) wordt er gesorteerd - al of niet gekende daders - veelplegers - geweld en zedenfeiten (code 37) ...

Dat het beter kan is duidelijk maar dan moet er ook en meer personeel en betere computersystemen gebruikt worden.

Voor vraagsteller wat was het PV nr en welk was de parketcode.
begint met vb AN(Antwerpen) . L1 (lokale 1= zone Antwerpen - F is federale) .dan parketcode ( 37) en dan het nr 150.208/ datum.

DavidS_Sipli

#10 , 20 apr 2025 16:03

Man sneed met een gebroken bierglas in de arm van mijn invalide vader, vervolgens brak hij mijn oogkas en kaakbeen (dit allemaal onder invloed van Alcohol en Drugs). Had foto's genomen van het hele gebeuren, dit werd weg gelachen door 2 agenten van het interventie team. Vervolgens kregen we bezoek van de vrederechter die ons zogezegd in "Bescherming" neemt, ik kreeg als advies dit "los" te laten en er verder geen gevolg meer aan te geven. Onze advocate in al haar eeuwige wijsheid deed er ook niets aan. Ondertussen is de dader terug uit zijn korte vakantie uit de psychiaterie en begint er weer aan, trekt zich bitter weinig aan van het contact verbod.

DavidS_Sipli

#11 , 20 apr 2025 22:13

Den diene die in deze tijd nog in het gerecht vertrouwt ziet ze vliegen.

Franciscus

#12 , 21 apr 2025 20:53

Vrederechter is bevoegd voor burgerlijke zaken niet voor strafzaken.
Ook voor 'bewindvoering waarvan colocatie een van de mogelijkheden is
Hier de zeer recente wetgeving
https://justitie.belgium.be/nl/nieuws/p ... _1_januari

Misschien eens inlezen.

DavidS_Sipli

#13 , 22 apr 2025 21:25

Hoezo Inlezen, de vent staat bekend dat hij zijn handen niet kan thuis houden, heeft meerdere keren in een psychiaterie gezeten, heel de buurt was er getuige van. Klinkt allemaal als een laf excuus naar mijn mening.

DavidS_Sipli

#14 , 22 apr 2025 21:29

Ik ga er ook nog even bij vermelden dat hij bekend staat voor Zedenfeiten met een minderjarige, Beledigende teksten en dat soort commentaren werden hier verwijderd - moderator

Franciscus

#15 , 22 apr 2025 22:58

Of hij bekend staat kan wel zo zijn maar heeft voor wat u aangeeft wat er bij u gebeurd is een invloed.
Hebt u er aangifte van gedaan - waren er doktersattesten bij?

Gelieve een eigen topic op te starten.

Terug naar “Andere”