Ik ben een stagair in antwerpen. Ik woon in een studentenhuis wat geregeld en gerunt word door mijn stage bedrijf.
Mijn stage bedrijf heeft er een handje van dat ze zonder aankondiging of te kort van te voren aankondigen dat ze in het huis moeten komen. Laat staan dat ze schriftelijk toestemming vragen om mijn (en die van de andere studenten) hun kamer te betreden.
24 september 2024 zijn er klusjesman(nen) in mijn kamer geweest om gordijnen te komen hangen. Ik vond de gordijnen die ik had prima, maar ik had niet echt een keuze in dat ik nieuwe gordijnen kreeg. nu ben ik er vandaag (26 september 2024) achter gekomen dat mijn geurtje van rond de 200 euro verdwenen is van mijn nacht kastje. Er hangen natuurlijk geen camera's in mijn kamer, de gordijnen zijn naar mijn weten opgehangen door een extern bedrijf.
Mijn stagebedrijf heeft die man(nen) de sleutel gegeven, en hebben ze dus binnen gelaten, verder is er naar mijn weten niet iemand geweest die ze in de gaten heeft kunnen houden. Dit maakt het stagebedrijf toch verantwoordelijk voor wat ze doen en wat er gebeurt?
Wat kan ik doen? en wat zijn mijn rechten?
Kan ik de verloren kosten verhalen op mijn stagebedrijf sinds zij de reden zijn dat dit kon gebeuren?