Omgangsrecht grootmoeder. Hoe tegengaan?

jokeenfamilie

#16 , 12 feb 2010 17:04

Lex,
Kan toch niet dat kinderen hun grootouders niet kunnen /mogen zien...
Hoe kunt ge nu als moeder /en of vader hen zoiets aandoen!!?
Dit is iets unieks tss grootouders en kinders...
En idd zoals ik in het artikel lees soms neem je als ouder/grootouder afstand (omdat je denkt dat dat het beste voor hen is...)maar het tegenovergestelde is waar...
Dus lieve mensen blijf contact houden met de kleinkinderen , hoe moeilijk het ook verloopt!! Aan het eind van de rit zal je er blij om zijn, ondanks de onmenselijke inspanningen !
Het is niet alleen in het belang v.d grootouders , maar zeker ook in het belang van de kinderen dat die band er is , zeker weten ik spreek uit ervaring.
Je kan geen toekomst hebben , als je je verleden verloochend.
Vergeving in het belang vd kinderen...jo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jannemanenvrienden

#17 , 13 feb 2010 12:15

Als kinderen door wat dan ook hun grootouders niet (meer) mogen zien, dan zijn zij die daar verantwoordelijk voor zijn niet goed bezig (om het zacht uit te drukken)!!
Hoe kan iemand het in zijn hoofd halen een kind zijn oma/opa/grootmoeder/grootvader/ te ontzeggen!?
Het is gewoon iets wat een kind NODIG heeft wil hij/zij een gelukkig mens worden.
In alles wat een mens doet en laat (erfelijkheid, persoonlijkheid e.a)kom je hen tegen .
Het is ook na een leven van vooral geven dat grootouders die belonig krijgen nl hun kleinkinderen...
Met wat zijn we bezig als we ook daarin proberen in te grijpen...
Er is al ellende en onmenselijkheid genoeg, laat grootouders in hun waardigheid en laat ze liefde geven...O zo belangrijk in de ontwikkeling!!
Groet

sniper

#18 , 14 feb 2010 08:51

u heeft wellicht een heel gelukkige jeugd gehad thuis

er zijn ook andere gevallen (mishandeling e.d.)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

jannemanenvrienden

#19 , 14 feb 2010 12:15

@ sniper.
Eigenlijk niet!! Vandaar mijn pleidooi van hierboven...
Contact door omstandigheden met grootouders verbroken (moeder wilde het zo...)
Maar gelukkig op tijd ingezien dat ik fout zat door haar redenering te volgen !
Voelde steeds een gemis.
Als kind/jongere kunt ge je maar compleet gelukkig voelen als die band er wel is en daar staan ouders infeite buiten (mijn mening).
Het is niet omdat je ouders uit mekaar zijn of problemen hebben met de grootouders dat jij dat moet overnemen !!
De bloedband blijft tss kinderen en grootouders, NIET tss man-vrouw,
dat zijn en blijven immers steeds vreemden voor elkaar , omdat er geen bloedband is.
Sinds ik terug contact heb voel ik mij wèl gelukkig sniper ...vandaar!
Fijne zondag nog!!
Ps Mishandeling is hier wel niet van toepassing...

Terug naar “Andere”