Scheiden en eigen kluisje

Jikke
Topic Starter

Scheiden en eigen kluisje

#1 , 14 feb 2010 11:18

Ik wil gaan scheiden maar heb een kluisje, waarin enkele juwelen liggen die ik van mijn moeder gekregen heb, bij de bank waarvan mijn man niets afweet.
Gaat mijn man tijdens de scheiding hiervan weten of blijft dit geheim?
Tot nu heb ik hiervan niets gezegd en ben ook niet van plan dit te doen.

Mijn dochter (is geen kind van mijn man) heeft een eigen spaarrekening. Kan hij hiervan geld opeisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 14 feb 2010 13:46

Indien zijn advocaat die bank bevraagt ivm. eventuele tegoeden , zal die bank het bestaan van die kluis moeten bekend maken. In principe zijn die goederen mee onderdeel van de verdeling bij de scheiding.

Maar :
1. zaken die iemand geërfd heeft zijn eigen goederen
2. juwelen zijn , net als kleding , persoonlijke goederen , die sowieso tot het eigen vermogen behoren.

Dus , die juwelen zijn van U en blijven van U. Zij worden U toebedeeld buiten de verdeling.
Andere goederen in die safe zoals geld en/of effecten behoren wel tot de gemeenschap en zullen verdeeld worden , tenzij U kan bewijzen dat U ze geërfd hebt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”